kreatywność innowacyjność
pomysłowość koncept

FAQ - Chcę zamówić stronę

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Marcin Osak AUTOR: Marcin Osak

Krótko i szybko odpowiadamy na najważniejsze pytania, jakie możesz mieć podczas planowania swojej witryny online.

Ile kosztuje strona www?

Cena zależy od wielu czynników. Przede wszystkim każda agencja wycenia inaczej swoją pracę. Są to usługi niematerialne, ale wymagają odpowiednich umiejętności, odbycia wielu kursów, sprzętu i profesjonalnego oprogramowania. Do tego dochodzą koszty administracyjne, biura, księgowi itp. To wszystko to koszty prowadzenia działalności i przekładają się one na końcową cenę usługi.

Strona www w Avangardo jest jednorazowo skalkulowanym dziełem, a nie usługą wykonywaną w sposób ciągły. Zawsze jest to więc jednorazowy koszt, a nie płatności cykliczne (w formie abonamentu). U nas płacisz tylko raz. Abonamenty oferują wyłącznie firmy, w których „wynajmujemy” stronę, a więc wszelkiego rodzaju kreatory typu wix.com. Być może opłaty są tam niewielkie, jednak gdy przestaniemy płacić, stracimy swoją stronę. U nas tego nie ma.

Strona www Avangardo 1

Co będzie mi potrzebne do zamówienia strony?

Do zaprojektowania strony internetowej potrzebne są informacje dotyczące oczekiwań. W tym celu klient wypełnia krótką ankietę informacyjną (tzw. brief marketingowy). Opisuje w nim swoją wizję, podaje przykłady stron, które podobają się graficznie lub funkcjonalnie.  Sumiennie wypełniony brief, to połowa sukcesu. 

Przy każdym projekcie strony www zawsze prosimy o dostarczenie dostępnych materiałów marketingowych z zakresu grafiki reklamowej (np. logo – najlepiej w wersji wektorowej, ewentualne ulotki, katalogi firmowe, skany certyfikatów czy listów referencyjnych). Jeśli nie masz logo, możesz zlecić nam jego wykonanie lub rewitalizację starego logo. W tym też jesteśmy profesjonalistami.

Do projektu grafiki strony internetowej, w razie potrzeby wykorzystamy także profesjonalne fotografie tematyczne zakupione w banku zdjęć. Najlepszy efekt przynoszą jednak fotografie autentyczne, dlatego warto pomyśleć o sesji fotograficznej, dzięki temu można w pełni spersonalizować grafikę i wykonać niepowtarzalny projekt. 

Istotną częścią realizacji zamówienia strony internetowejtreści. Klient dostarcza nam teksty, najpierw na stronę główną a w kolejnym etapie, po zaakceptowaniu szaty graficznej treści na pozostałe podstrony. Być może masz już stronę i chcesz wykorzystać znajdujące się na niej teksty, wtedy zaaranżujemy je w nowej odsłonie graficznej. Czasami warto przemyśleć, czy nie napisać nowych, bądź odświeżyć istniejące treści. Usługę copywritingu mamy również w naszej firmie.

O co muszę zadbać przed uruchomieniem strony?

Do poprawnego funkcjonowania strony internetowej należy posiadać własny hosting (domenę i serwer oraz standardowy ostatnio certyfikat SSL), tak aby strona internetowa była online. To również należy wkalkulować w swój budżet, choć nie są to duże kwoty. Naszym klientom oferujemy atrakcyjny hosting strony na naszym serwerze. Pomagamy w wyborze domeny, czyli adresu strony, następnie umieszczamy ją na serwerze. Zajmujemy się również zakupem certyfikaty SSL, który zabezpiecza Twoją witrynę i informuje Twoich klientów o jej bezpiecznym połączeniu. 

Czy będę mógł samodzielnie zarządzać stroną internetową?

Oczywiście. Do dyspozycji klienta zawsze oddawany jest Panel Administratora (WordPress CMS). Za jego pomocą właściciel strony może samodzielnie nią zarządzać. Wystarczy zalogować się ze swojego komputera (za pomocą przeglądarki internetowej) do Panelu CMS. Zarządzasz całą zawartością swojej strony www bez potrzeby zlecania tego programiście i co najważniejsze bez ponoszenia opłat za jej administrowanie. Panel zarządzania jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Naszych klientów szkolimy, jak z niego korzystać, a ze szkolenia przesyłamy nagranie, które może przydać się, kiedy wiedza z czasem uleci.

Warto podkreślić, że wykonywanie wspomnianych operacji nie wymaga znajomości żadnych specjalnych technik czy języków programowania. Jeżeli potrafimy obsługiwać przeglądarkę internetową, czy edytor Word, z pewnością poradzimy sobie z Panelem.

Ile projektów graficznych dostanę do wyboru?

W niemal każdym projekcie wykonujemy 1 szatę graficzną. Czy to mało? To w zupełności wystarcza. Pierwszy pomysł jest zawsze najlepszy. Należy wiedzieć, że każdy projekt graficzny jest zawsze wypadkową oczekiwań klienta i poziomu umiejętności, jakie reprezentuje agencja. Dobra realizacji wymaga więc u podstaw dobrej komunikacji pomiędzy zleceniodawcą a wykonawcą. Poznaj bliżej agencję interaktywną Avangardo i zobacz, jak pracujemy. 

Bazujemy na podstawie otrzymanych informacji od klienta na początku naszej drogi współpracy. Analizujemy oczekiwania, oceniamy estetykę stron, które zostały wskazane jako wartościowe. Obserwujemy na bieżąco trendy i praktyki w tworzeniu stron internetowych, więc wiemy, co się sprawdzi i co warte jest zastosowania na stronie zleceniodawcy. Następnie przygotowujemy makietę obrazującą rozmieszczenie elementów, badamy konwencje danej branży i strony konkurencji. Wszystko w ścisłym kontakcie z klientem. Sama praca grafika z programem, w którym powstaje projekt (u nas to Figma), jest na końcu tej drogi.

Na samym 1 projekcie jednak nie kończymy pracy. Klienci uprawnieni są bowiem do poprawek graficznych w ramach przedstawionej koncepcji (pomysłu). W zakresie zmian są zmiany kolorów poszczególnych elementów, ich rozmieszczenia, rozmiaru, proporcji czy składu elementów interfejsu. Lepiej stworzyć 1 dobrą i dopracowaną koncepcję niż 3 wykonane na siłę i bez odpowiedniego przygotowania. 

Czy mogę otrzymać próbny projekt graficzny?

Niestety nie wykonujemy próbnych projektów graficznych przed podpisaniem umowy i zebraniem informacji. Projekt szaty graficznej musi zostać poprzedzony zebraniem od klienta dokładnych informacji odnośnie do planowanego projektu oraz opracowaniem koncepcji. Proces projektowania grafiki wiąże się z wykonaniem znacznej pracy zarówno przez klienta, jak i wykonawcę. Musi więc być poprzedzony formalnym złożeniem zamówienia. 

Jest coś jeszcze.

W praktyce wybierając agencję, często wybieramy oczami. Mamy wgląd w dotychczas wykonane prace oraz możemy ocenić poziom graficzny jaki reprezentuje. Możemy spodziewać się podobnego poziomu. Zamawiając stronę, zdajmy się na estetykę i umiejętności profesjonalistów. Większość z nas pracuje w branży od wielu lat, tak więc nie potrzebujemy już żadnych prób, aby porządnie wykonać swoją pracę 🙂

Powrót do listy blogowej
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter