kreatywność innowacyjność
pomysłowość koncept

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w 2024 roku?

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Marcin Osak AUTOR: Marcin Osak

[AKTUALIZACJA NA 2024 ROK]

Jesteś przedsiębiorcą i chciałbyś stworzyć stronę internetową, która będzie Twoją wizytówką? Może jesteś freelancerem, który zastanawia się, na ile powinien wycenić swoją pracę przy projekcie? Może masz już stronę www i dostałeś ofertę na nową? Każda z tych osób zastanawia się, ile kosztuje stworzenie strony internetowej? Na wszystkie te pytania odpowie właśnie ten artykuł.

Cena zaprojektowania strony internetowej – od czego zależy?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ zależności jest wiele. Pytanie o konkretną cenę strony, bez nawet podstawowego określenia oczekiwań jest jak pytanie o cenę samochodu. Każdy wie, że cena auta jest zależna od wyposażenia, marki czy długości wsparcia technicznego. Na końcowy koszt budowy auta składa się wiele czynników. Podobnie jest z ceną strony internetowej. Jakość wykonania, funkcjonalność, projekt graficzny czy okres wsparcia technicznego to bardzo ważne części składowe. Rzutują na ostateczny koszt zaprojektowania strony www.

Zanim zapytasz, ile kosztuje strona internetowa, pomyśl, czego potrzebujesz

Zanim zapytamy o cenę, pomyślmy więc, czego tak naprawdę oczekujemy. Warto rozpisać sobie skład poszczególnych zakładek strony internetowej. Na tym etapie od razu pojawią się pomysły na narzędzia, które powinny zostać stworzone przez wykonawcę. Możemy zażyczyć sobie, aby strona internetowa posiadała formularz kontaktowy, newsletter, bloga, a nawet sklep internetowy. Stworzenie tego wszystkiego wymaga czasu i umiejętności, a co za tym idzie, ma wpływ na końcowy koszt.

Istnieje wiele różnych rodzajów stron www. Strona, która będzie wizytówką firmy, będzie z pewnością prosta i szybka w budowie. Może ona być zorganizowana w formie podstron lub w formie tzw. one page, gdzie wszystkie treści są na jednej przewijanej stronie głównej. Strona internetowa może posiadać również bardziej rozbudowaną strukturę. Jeżeli chcemy publikować na niej artykuły, grafiki czy pliki do pobrania, warto przewidzieć to już na etapie składania zapytania. 

Są również strony typu Premium. To projekty opierające się na często autorskich rozwiązaniach technicznych i posiadają grafikę dopracowaną w każdym pikselu. Takie strony często wzorowane są na największych markach czy firmach odzieżowych. To takie Bentleye w stronach internetowych. Tego typu strony są wyznacznikami i kreują trendy w całym Internecie. Są wykonane przez największych specjalistów w branży, którzy operują na budżetach z wieloma zerami. Miejmy to na względzie, zanim zapytamy o koszt stworzenia strony będącej drugim Facebookiem 🙂

Cennik tworzenia stron zależy od wykonawcy

Na rynku mamy wiele możliwości. Zaprojektowane strony internetowej możemy zlecić osobie prywatnej (freelancerowi), specjalistycznej firmie albo wykonać ją samodzielnie. 

Jak pracują freelancerzy?

Freelancerzy wykonują projekty pomiędzy obowiązkami często, jako zlecenia dodatkowe. Co może przekładać się na wydłużony czas realizacji. Być może są oni konkurencyjny w stosunku do ceny strony internetowej, lecz ostatecznie ich zaangażowanie może być równie niskie. W kwestii ceny strony www przewaga jest po stronie freelancerów, ale taniej nie zawsze znaczy lepiej. 

Do stworzenia strony wybierz freelancera, jeśli…

Freelancer od stron internetowych 1

Masz ograniczony budżet. To najczęstszy powód wyboru wolnego strzelca. Wiele firm nie ma zabezpieczonych środków finansowych na wykonanie strony www, a na pewno nie jest to usługa tania. Zobaczmy na średnie wynagrodzenia w branży IT. Rosną z roku na rok. Freelancer to jedna osoba do opłacenia, agencja interaktywna to cały sztab ludzi. Wolny strzelec bywa często bardziej elastyczny terminowo. Może pracować w weekendy, jeżeli wymaga tego projekt zaawansowanej strony internetowej, ale jak przekłada się to na jego efekt? Agencja ma sztywne etaty, a przez to sztywne godziny pracy. Nie ma mowy, że ktoś w firmie odbierze telefon w sobotę wieczorem. 

Warto przy okazji wspomnieć o wadach freelancera. Rynek stron internetowych rozwija się bardzo szybko i wielowątkowo. Pojawiają się nowe technologie i języki programowania. Zmienia się również estetyka graficzna. To co dzisiaj uważamy za ładne, za rok czy za dwa lata może być archaiczne i przestarzałe. Nie da się być specjalistą we wszystkich tematach. Żyjemy w czasach specjalizacji. „Człowiek-orkiestra” zawsze zostanie w tyle.

Agencja interaktywna wybierz, jeśli…

Jeżeli jakość jest na pierwszym miejscu. To firmy, które kompleksowo zrealizują projekt niemal każdej strony internetowej. Agencje interaktywne skupiają najczęściej specjalistów w danej dziedzinie. Poświęcają czas i pieniądze na regularne zwiększanie swoich kompetencji i umiejętności. Możesz więc być pewien, że otrzymasz usługę na wyższym poziomie, choć i tutaj zdarzają się wyjątki.

Nie bez znaczenia jest również wsparcie techniczne. Wolni strzelcy szybko pojawiają się na rynku i równie szybko znikają. Ci najlepsi często zasilają szeregi… agencji interaktywnych. Co więcej, w agencji zawsze otrzymasz dedykowanego opiekuna projektu, z którym będziesz mógł się skontaktować, gdy pojawi się problem lub pytanie. To zaleta nie do przecenienia. Agencja ma również swoją placówkę i biuro, do której można wybrać się osobiście. To w przypadku, jeżeli nie lubimy rozmawiać o biznesie z człowiekiem w bluzie z kapturem, w zatłoczonej kawiarni 🙂

Agencje mają to do siebie, że praktycznie od razu po nadesłaniu zlecenia, rezerwują zasoby niezbędne do wykonania projektu. W przypadku osoby prywatnej czas oczekiwania może być dłuższy, ze względu na inne obowiązki. Freelancerzy to często osoby łączące pracę ze studiami czy innymi zawodami. Działając w pojedynkę, ciężko stworzyć profesjonalną stronę internetową odbierając co chwilę telefony od klientów czy pracując na drugi etat.

Jakość ma swoją cenę. Koszt tworzenia stron internetowych na pewno będzie wyższy. Agencja interaktywna płaci podatki. Freelancer również, choć nie jest to regułą. Agencja ma również licencje na specjalistyczne programy, które usprawniają pracę i pozwalają zbudować solidniejsze, szybsze i przyjaźniejsze strony internetowe. Nie ma co więc się dziwić, że to wszystko znajduje swoje odzwierciedlenie na końcowej fakturze dla klienta. To jest cena profesjonalizacji branży i profesjonalizm wykonania strony.

Jak wybrać agencję interaktywną?

Przede wszystkim każda agencja ma na swojej stronie internetowej portfolio wykonanych prac. Warto je przeanalizować, tak aby wykluczyć firmy, których estetyka czy poprawność budowania stron nam nie odpowiadają. W dziale realizacji znajdziemy odnośniki do wykonanych stron. Odwiedźmy je, oceńmy projekt graficzny i funkcjonalność. Nic tak nie mówi o wykonawcy, jak jego dzieła. Oczywiście każda strona internetowa to wynik umiejętności grafika, programisty i oczekiwań klienta. Jeżeli ktoś zamówił według nas brzydką stronę internetową i ją otrzymał, to cel projektu został spełniony, a wykonawca wywiązał się z umowy zgodnie z oczekiwaniami. Pamiętajmy, że każdy ma inny gust i dotyczy to również projektu stron internetowych. Agencje w portfolio mogą mieć strony, z których nie są dumni, lecz jeśli klient jest usatysfakcjonowany, to duma odchodzi w niepamięć. Ważne, aby obie strony podały sobie rękę po projekcie  z uśmiechem.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w 2024 roku?

Nie ma na to uniwersalnego i sztywnego wzoru. Tym bardziej że każdy wykonawca czy firma stosuje własną stawkę za roboczogodzinę. W 2024 roku wzrosła płaca minimalna, pojawiły się nowe obciążenia podatkowe w związku ze składką zdrowotną. Inflacja również nie należy do najniższych. Za tymi wzrostami kosztów przedsiębiorstw idą także wzrosty cen wszystkich usług w tym również na usługi IT.

Postarajmy się jednak trochę pomóc w oszacowaniu środków finansowych do wygospodarowania. Możemy określić przedziały budżetowe, jakie można spotkać w cennikach wykonania stron internetowych w 2024 roku.

Jakie ceny są w poszczególnych miastach?

Ceny stron internetowych różnią się w poszczególnych miastach i zależą od kilku czynników. Wpływ na koszt ma lokalne zapotrzebowanie na usługi IT, konkurencja w danym regionie oraz poziom życia mieszkańców. Ponadto, koszt może być również determinowany przez renomę i doświadczenie wykonawcy, specjalizację strony oraz zakres i skomplikowanie projektu. Z tego powodu, ceny stron internetowych w różnych miastach mogą znacząco się różnić.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w 2024 roku?

  • Wizytówka firmy, indywidualny projekt graficzny, kilka zakładek: od 5500 zł w górę.
  • Firmowa strona internetowa, indywidualny projekt graficzny, kilkanaście zakładek, wersja na komórki, Panel Administratora: od 6500 zł w górę.
  • Strona rozbudowana z indywidualnym projektem graficznym, kilkadziesiąt zakładek, indywidualne narzędzia jak np. katalog asortymentu do prezentacji oferty (ale bez sklepu): 6500-10 000 zł netto.
  • Sklep internetowy: koszt zależny jest od funkcjonalności sklepu, ale budżety e-commerce zaczynają się od 12 000 zł.
  • Portal na indywidualne życzenie: kilkadziesiąt tysięcy złotych (tak, nie ma tu pomyłki).

Są to oczywiście ceny orientacyjne i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu KC.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej? – podsumowanie

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej - podsumowanie

Wiemy, że na koszt wpływa wiele czynników. Znamy już cel naszej strony internetowej, mamy rozpisane narzędzia czy przykłady stron, do których chcemy aspirować. Kolejno kierujemy nasze zapytanie do agencji interaktywnych, które zwróciły naszą uwagę. Na podstawie ich portfolio możemy ocenić czy wycena idzie w parze z jakością. Nie bójmy się także zapytać o nurtujące nas kwestie. Porozmawiajmy o poszczególnych składnikach oferty. Zapytajmy, jakie otrzymamy wsparcie techniczne po zakończonym projekcie, ile tur poprawek możemy zgłosić do projektu. Poznajmy osoby, które będą realizować nasz projekt. Zastanówmy się, czy mają do tego odpowiednie predyspozycje i doświadczenie. Czy dobrze się z nimi rozmawia? Przecież będziemy się z nimi kontaktować przez kolejne kilkanaście tygodni.

Od tego, kogo wybierzemy, zależy nasz wizerunek i zwyczajnie nasz święty spokój. Te rzeczy są nieprzeliczalne na żadne pieniądze. Poproś o bezpłatną wycenę określając swoje oczekiwania, to kosztuje Cię kilka minut, a może właśnie zaoszczędziłeś swój czas i pieniądze na stworzenie swojego biznesu w Internecie.

Powrót do listy blogowej
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter