kreatywność innowacyjność
pomysłowość koncept

Jak przygotować materiały na stronę internetową?

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Sylwia Jasiak AUTOR: Sylwia Jasiak

Materiały na stronę internetową – po co są mi aż tak potrzebne?

Skoro poszukujesz informacji na temat przygotowania materiałów, to znaczy, że zdecydowałeś się na stworzenie strony od początku lub rewitalizację istniejącej. Strona internetowa firmy to ważne miejsce, które często bywa pierwszym punktem styczności Twojej firmy z zainteresowanymi ofertą użytkownikami. Zapraszając klientów do swojego biura, siedziby czy sklepu stacjonarnego chcesz zapewnić im komfort przestrzeni, wywołać pewne skojarzenia czy emocje już na starcie. Podobnie powinno być z projektem witryny.

Stworzenie strony nie tylko umożliwia przedstawienie oferty, ale również stanowi kluczową rolę w budowaniu wizerunku Twojej marki. To narzędzie do pozyskiwania konwersji, które potrzebuje dobrej prezentacji. Dla wielu przedsiębiorców współpraca z doświadczoną agencją interaktywną staje się niezbędnym krokiem w procesie kreowania solidnej przestrzeni online. Aby móc zbudować wartościową i dochodową witrynę niezbędne są odpowiednio przygotowane materiały na stronę internetową.

Przemyślany układ strony

Materiały na stronę internetową

Po pierwsze zastanów się, jakie informacje powinny znaleźć się na Twoje stronie i sklasyfikuj je w odpowiednie zakładki, dzięki temu zacznie Ci się tworzyć struktura witryny internetowej. Przy projektowaniu strony, kluczowym elementem jest przemyślany układ, który ma istotny wpływ na wrażenia użytkownika. Starannie rozmieszczone materiały odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu czytelności i intuicyjności nawigacji. Odpowiednie rozmieszczenie treści, grafik i innych elementów nie tylko ułatwia przyswajanie informacji, ale także tworzy spójny i atrakcyjny wizualnie interfejs.

Klasyczny i powszechnie znany układ strony wygląda następująco:

Strona główna, zakładka o mnie/o nas, oferta, realizacje, cennik, galeria, blog firmowy, kontakt.

Czasami kategorie te mogą różnic się nazwą, czy ilością, ale ich rola i zawartość jest praktycznie taka sama dla każdej branży i marki. Stwórz makietę i zastanów się, co chciałbyś, aby każda z podstron zawierała. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, agencja z pewnością podpowie Ci, jak przygotować strukturę witryny internetowej. Przemyślany układ strony to nie tylko kwestia estetyki, ale także funkcjonalności i użyteczności.

Logo

Logo to niezbędny i pierwszy element, który powinnyśmy dostarczyć agencji do projektu strony internetowej. Pozwala ono na rozpoznanie marki już na wstępie i utrwalenie wizerunku w oczach klientów. Najlepsze będzie logo w wersji wektorowej, ponieważ zachowuje ostre i czyste kształty, nawet po zmianach rozmiaru. Dzięki temu nawet, gdy jest stosowane w mniejszych formatach, pozostaje czytelne i estetyczne.

Jeśli nie masz logo lub chciałbyś odświeżyć jego wygląd, agencje z pewnością chętnie podejmą się realizacji takiego zlecenie. Być może czas na stworzenie strony to dobry czas na rewitalizację logo.

Logo może być punktem startowym dla szaty graficznej całej strony. Można oprzeć ją o kolory w nim zawarte lub części sygnetu wykorzystać jako uzupełnienia grafiki. Dzięki temu otrzymujesz spójny z brandingiem Twojej marki dobry projekt strony.

Brand book

Identyfikacja wizualna marki to ważny część strategii marketingowej. Strony firmowe powinny ją powielać. Być może Twoja firma posiada brand book. Zawiera on ściśle określone wytyczne do prezentacji i wykorzystania identyfikacji wizualnej na różnych kanałach jak projekt witryny. Jeśli tak przekaż brand book agencji, która zajmuje się tworzeniem strony www, aby mogła dostosować prace nad identyfikacją wizualną witryny, zgodnie z jego zasadami.

Jeśli nie masz brand booka może to dobry moment na jego stworzenie. Brand book to dokument zawierający zbiór wytycznych, zasad i specyfikacji dotyczących wizerunku logo i całej identyfikacji wizualnej. Jest to istotne narzędzie dla firm, ponieważ pomaga w konsekwentnym budowaniu i utrzymaniu jednolitej, rozpoznawalnej i skutecznej tożsamości marki. Zapytaj o brand book podczas projektowania logo. Profesjonalne agencje oferują w zestawie księgę znaku. Nasza agencja tak! 🙂

Grafiki i obrazy

W zbiorze materiałów na stronę powinny znaleźć się wysokiej jakości zdjęcia i obrazy. Jakość zdjęć wpływa na pierwsze wrażenie odwiedzających. Profesjonalne i estetyczne zdjęcia sprawiają, że strona wydaje się bardziej atrakcyjna i wiarygodna. Strona powinna zawierać obrazy związane z produktem lub usługą oferowaną przez firmę, które mogą przyczynić się do lepszej rozpoznawalności marki.

Najwartościowsze są autentyczne fotografie, które są unikatowe, gwarantują niepowtarzalność i budują zaufanie. Dlatego warto pomyśleć nad profesjonalną sesją zdjęciową. W pełni spersonalizowana grafika strony w realistyczne zdjęcia i filmy to wzmocnienie narracji marki w projekcie witryny.

Jeśli nie dysponujesz takimi materiałami na stronę, agencje posiadają swoje bazy z dostępami do grafik na potrzeby stron internetowych. Zajmą się odpowiednim doborem i zakupem zdjęć. Możesz mieć pewność, że będą to wysokiej jakości obrazy, które zostaną prawidłowo przygotowane. Może z czasem uda Ci się zrobić realne zdjęcia i będziesz mógł te materiały przekazać agencji do podmiany lub samodzielnie wymienić zdjęcia i filmy.

Niektóre kreatory stron wyposażone są w szablony stron internetowych z dostępem do banków obrazów lub możliwością zakupu zdjęć. Opatrzone one są również w obszerne grafiki do wyboru. Bywa jednak prawdopodobne, że Twoi konkurenci lub inne osoby korzystające z gotowych rozwiązań podczas tworzenia strony internetowej mogą mieć takie same, lub bardzo podobne grafiki. Najlepsze agencje projektują strony, zaczynając od czystej kartki. Wykorzystują wyłącznie materiały na stronę przesłane przez klienta lub ze zbiorów niedostępnych dla większości użytkowników.

Zdjęcia o wysokiej jakości są ważne również dla optymalizacji SEO. Odpowiednio oznaczone i skompresowane obrazy mogą poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego trzeba przygotować materiały strony pod kątem jakości i optymalizacji, aby zyskać korzyści zarówno pod względem doświadczenia użytkownika, jak i efektywności SEO.

Treści na stronę

Teksty na stronie to zdecydowanie najważniejsze materiały na stronę internetową, o które trzeba zadbać. Wymagają największego zaangażowanie, aby wykonać profesjonalną stronę online. Strona powinna zawierać wysokiej jakości unikalne teksty, które złapią, zatrzymają i zaangażują użytkowników.

Dlaczego teksty są potrzebne już na początku tworzenia strony www? Dzięki tekstom klaruje się układu strony. Podział na sekcje, nagłówki, poprawne CTA (call to action). Content to jeden z czynników rankingowych, który mocno wpływa na pozycjonowanie strony.

Dzięki treściom strona www ma szansę na sukces. Pod warunkiem, że grafika strony nie jest przypadkowo rozmieszczona, a jest odpowiednio dopasowana do konkretnej treści strony. Jeśli czytamy informacje o firmie, dobrą praktyką jest umieścić obok zdjęcia pracowników lub siedziby, a nie randomowego zdjęcia. Korelacja między obrazami a treściami jest konieczna.

Jeśli nie wiesz jak przygotować treści strony, opisy produktów, opisy usług czy dobrać słowa kluczowe pomoże Ci w tym copywriter. To osoba zajmująca się profesjonalnym pisaniem tekstów. Copywriter na podstawie informacji uzyskanych od Ciebie napisze teksty na stronę Twojej firmy. Po wnikliwym wywiadzie na temat Twojej marki, oferty i oczekiwań stworzy unikalne treści strony. Wiedza osób zajmujących się zawodowo pisaniem zagłębia również tajniki marketingowych praktyk, jak i zagadnień SEO. Copywriter wie, jak dopasować słowa kluczowe, atrakcyjnie przedstawić opisy usług tak, aby zwiększały szanse konwersji, a zbudowana witryna osiągała dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Agencje, które zajmują się projektowaniem stron, często w swoich szeregach mają copywritera lub współpracują z nimi. Warto zapytać o polecenie osoby, która pomoże w stworzeniu tekstów podstron.

Struktura witryny internetowej opiera się o treści, ich długość czy kontekst. Odpowiednie nagłówki, słowa kluczowe, teksty podstron, poprawne CTA (call to action) to kluczowe materiały, potrzebne na początku tworzenia strony www. Dobra nawigacja, która jest ważna dla użytkowników i SEO, możliwa jest dzięki prawidłowo przygotowanym tekstom na stronę.

Ciekawostka 💡 Istnieje rozwiązanie na brak materiałów strony. Lorem Ipsum, czyli teksty, które nic nie mówią, a jedynie są wypełnieniem do prezentacji grafiki strony. Układ strony tworzony jest w oparciu o puste słowa, dobrane w grafiki z branży lub przesłane zdjęcia i filmy od klienta. Jednak dobry projekt strony tworzony jest, aby osiągnąć zamierzony rezultat. Przygotowana strona internetowa musi być skuteczna, a do tego konieczne jest dobre przygotowanie materiałów jak wysokiej jakości treści.

Skupienie się na hierarchii treści jest kluczowe. Najważniejsze informacje powinny być łatwo dostępne, zazwyczaj umieszczane w centralnych obszarach strony. Zastosowanie czytelnej typografii, odpowiednich odstępów między elementami oraz kontrastowych kolorów podkreśla istotne treści i ułatwia dobrą nawigację. Dlatego teksty na stronę powinny zostać dostarczone na samym początku projektowania witryny.

Pliki po pobrania i referencje

Podczas organizowania materiałów na stronę dobrze jest przesłać do agencji pliki do pobrania z opisami produktów, katalogi PDF ze specyfikacją techniczną, czy inne pliki warte umieszczenia w projekcie witryny. Te dodatkowe pliki nie tylko wzbogacają treść witryny, ale także zwiększają użyteczność dla użytkowników, dostarczając im szczegółowych informacji na temat oferowanych produktów lub usług.

Dodatkowo umieszczanie różnorodnych plików na stronie pozwala również zbudować reputację firmy jako wiarygodnego źródła informacji. To podejście wskazuje na troskę o potrzeby klienta, co może przekładać się na pozytywne relacje z odbiorcami i budowanie lojalności.

Dobra praktyką jest również umieszczenie na stronie referencji od klientów. To potwierdzenie naszym kompetencji i wiarygodności. Referencje od zadowolonych klientów stanowią potężne narzędzie marketingowe, budujące zaufanie i przekonujące potencjalnych klientów. Strony firmowe powinny zawierać tego typu informacje. Umieszczenie ich na stronie to nie tylko forma autopromocji, ale także istotny element strategii biznesowej.

Dobre referencje pełnią funkcję społecznego dowodu na skuteczność działalności. Dzięki nim firma może zyskać przewagę konkurencyjną i przyciągnąć klientów. Oprócz tego umieszczanie referencji na stronie ułatwia potencjalnym klientom zdobycie informacji zwrotnej o firmie, co wpływa na proces podejmowania decyzji zakupowych. Jest to także sposób na aktywne zarządzanie opinią publiczną i skupienie się na budowaniu pozytywnego dialogu z klientami.

Dlaczego warto przygotować materiały na stronę internetową?

Strona internetowa biznesu powinna zawierać pełne i aktualne informacje, a to wymaga dużego zaangażowania na samym początku projektu. Sukces firmy może zależeć od dobrze stworzonej strony internetowej, to pewne. Obecność prawie 30 mln internautów (według badań Gemius z maja 2023 r.), jako potencjalnych klientów w sieci może być tego potwierdzeniem.

Posiadanie pełnych materiałów na początku tworzenia strony www pozwala lepiej zoptymalizować interfejs, uwzględniając specyficzne treści i elementy graficzne, co przekłada się na lepszą użyteczność.

Przygotowanie materiałów przed rozpoczęciem prac pozwala uniknąć opóźnień i niepotrzebnych problemów w trakcie tworzenia strony. Skompletowane informacje i pliki umożliwiają płynne przejście przez kolejne etapy projektu, co jest kluczowe dla terminowej i efektywnej realizacji zamierzeń.

Powrót do listy blogowej
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter