kreatywno艣膰 innowacyjno艣膰
pomys艂owo艣膰 koncept

Jak przygotowa膰 materia艂y na stron臋 internetow膮?

CHCESZ BY膯 NA BIE呕膭CO?
ZAPISZ SI臉 DO NEWSLETTERA
Sylwia Jasiak AUTOR: Sylwia Jasiak

Materia艂y na stron臋 internetow膮 – po co s膮 mi a偶 tak potrzebne?

Skoro poszukujesz informacji na temat, jak przygotowa膰 materia艂y na stron臋 www, to znaczy, 偶e zdecydowa艂e艣 si臋 na jej stworzenie od pocz膮tku lub rewitalizacj臋 istniej膮cej witryny. Strona internetowa to wa偶ne miejsce, kt贸re cz臋sto bywa pierwszym punktem styczno艣ci firmy z zainteresowanymi ofert膮 u偶ytkownikami. Zapraszaj膮c klient贸w do swojego biura, siedziby czy sklepu stacjonarnego chcesz zapewni膰 im komfort przestrzeni, wywo艂a膰 pewne skojarzenia czy emocje ju偶 na starcie. Podobnie powinno by膰 z projektem witryny.

Stworzenie strony nie tylko umo偶liwia przedstawienie oferty, ale r贸wnie偶 stanowi kluczow膮 rol臋 w budowaniu wizerunku Twojej marki. To narz臋dzie do pozyskiwania konwersji, kt贸re potrzebuje dobrej prezentacji. Dla wielu przedsi臋biorc贸w wsp贸艂praca z do艣wiadczon膮 agencj膮 interaktywn膮 staje si臋 niezb臋dnym krokiem w procesie kreowania solidnej przestrzeni online. Aby m贸c zbudowa膰 warto艣ciow膮 i dochodow膮 witryn臋 niezb臋dne s膮 odpowiednio przygotowane materia艂y na stron臋 internetow膮.

Przemy艣lany uk艂ad strony

Materia艂y na stron臋 internetow膮

Po pierwsze zastan贸w si臋, jakie informacje powinny znale藕膰 si臋 na Twoje stronie i sklasyfikuj je w odpowiednie zak艂adki, dzi臋ki temu zacznie Ci si臋 tworzy膰 struktura witryny internetowej. Przy projektowaniu strony, kluczowym elementem jest przemy艣lany uk艂ad, kt贸ry ma istotny wp艂yw na wra偶enia u偶ytkownika. Starannie rozmieszczone materia艂y odgrywaj膮 znacz膮c膮 rol臋 w zapewnieniu czytelno艣ci i intuicyjno艣ci nawigacji. Odpowiednie rozmieszczenie tre艣ci, grafik i innych element贸w nie tylko u艂atwia przyswajanie informacji, ale tak偶e tworzy sp贸jny i atrakcyjny interfejs.

Klasyczny i powszechnie znany uk艂ad strony wygl膮da nast臋puj膮co:

Strona g艂贸wna, zak艂adka o mnie/o nas, oferta, realizacje, cennik, galeria, blog firmowy, kontakt.

Czasami kategorie te mog膮 r贸偶nic si臋 nazw膮, czy ilo艣ci膮, ale ich rola i zawarto艣膰 jest praktycznie taka sama dla ka偶dej bran偶y i marki. Stw贸rz makiet臋 i zastan贸w si臋, co chcia艂by艣, aby ka偶da z podstron zawiera艂a. Je艣li nie wiesz, jak si臋 za to zabra膰, agencja z pewno艣ci膮 podpowie Ci, jak przygotowa膰 struktur臋 witryny internetowej. Przemy艣lany uk艂ad strony to nie tylko kwestia estetyki, ale tak偶e funkcjonalno艣ci i u偶yteczno艣ci.

Logo

Logo to niezb臋dny i pierwszy element, kt贸ry powinny艣my dostarczy膰 agencji do projektu strony internetowej. Pozwala ono na rozpoznanie marki ju偶 na wst臋pie i utrwalenie wizerunku w oczach klient贸w. Najlepsze b臋dzie logo w wersji wektorowej, poniewa偶 zachowuje ostre i czyste kszta艂ty, nawet po zmianach rozmiaru. Dzi臋ki temu nawet, gdy jest stosowane w mniejszych formatach, pozostaje czytelne i estetyczne.

Je艣li nie masz logo lub chcia艂by艣 od艣wie偶y膰 jego wygl膮d, agencje z pewno艣ci膮 ch臋tnie podejm膮 si臋 realizacji takiego zlecenie. By膰 mo偶e czas na stworzenie strony to dobry czas na rewitalizacj臋 logo.

Logo mo偶e by膰 punktem startowym dla szaty graficznej ca艂ej strony. Mo偶na oprze膰 j膮 o kolory w nim zawarte lub cz臋艣ci sygnetu wykorzysta膰 jako uzupe艂nienia grafiki. Dzi臋ki temu otrzymujesz sp贸jny z brandingiem Twojej marki dobry projekt strony.

Brand book

Identyfikacja wizualna marki to wa偶ny cz臋艣膰 strategii marketingowej. Strony firmowe powinny j膮 powiela膰. By膰 mo偶e Twoja firma posiada brand book. Zawiera on 艣ci艣le okre艣lone wytyczne do prezentacji i wykorzystania identyfikacji wizualnej na r贸偶nych kana艂ach jak projekt witryny. Je艣li tak przeka偶 brand book agencji, kt贸ra zajmuje si臋 tworzeniem strony www, aby mog艂a dostosowa膰 prace nad identyfikacj膮 wizualn膮 witryny, zgodnie z jego zasadami.

Je艣li nie masz brand booka mo偶e to dobry moment na jego stworzenie. Brand book to dokument zawieraj膮cy zbi贸r wytycznych, zasad i specyfikacji dotycz膮cych wizerunku logo i ca艂ej identyfikacji wizualnej. Jest to istotne narz臋dzie dla firm, poniewa偶 pomaga w konsekwentnym budowaniu i utrzymaniu jednolitej, rozpoznawalnej i skutecznej to偶samo艣ci marki. Zapytaj o brand book podczas projektowania logo. Profesjonalne agencje oferuj膮 w zestawie ksi臋g臋 znaku. Nasza agencja tak! 馃檪

Grafiki i obrazy

W zbiorze materia艂贸w na stron臋 powinny znale藕膰 si臋 wysokiej jako艣ci zdj臋cia i obrazy. Jako艣膰 zdj臋膰 wp艂ywa na pierwsze wra偶enie odwiedzaj膮cych. Profesjonalne i estetyczne zdj臋cia sprawiaj膮, 偶e strona wydaje si臋 bardziej atrakcyjna i wiarygodna. Strona powinna zawiera膰 obrazy zwi膮zane z produktem lub us艂ug膮 oferowan膮 przez firm臋, kt贸re mog膮 przyczyni膰 si臋 do lepszej rozpoznawalno艣ci marki.

Najwarto艣ciowsze s膮 autentyczne fotografie, kt贸re s膮 unikatowe, gwarantuj膮 niepowtarzalno艣膰 i buduj膮 zaufanie. Dlatego warto pomy艣le膰 nad profesjonaln膮 sesj膮 zdj臋ciow膮. W pe艂ni spersonalizowana grafika strony w realistyczne zdj臋cia i filmy to wzmocnienie narracji marki w projekcie witryny.

Je艣li nie dysponujesz takimi materia艂ami na stron臋, agencje posiadaj膮 swoje bazy z dost臋pami do grafik na potrzeby projektowania stron www. Zajm膮 si臋 odpowiednim doborem i zakupem zdj臋膰. Mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e b臋d膮 to wysokiej jako艣ci obrazy, kt贸re zostan膮 prawid艂owo przygotowane. Mo偶e z czasem uda Ci si臋 zrobi膰 realne zdj臋cia i b臋dziesz m贸g艂 te materia艂y przekaza膰 agencji do podmiany lub samodzielnie wymieni膰 zdj臋cia i filmy.

Niekt贸re kreatory stron wyposa偶one s膮 w szablony stron internetowych z dost臋pem do bank贸w obraz贸w lub mo偶liwo艣ci膮 zakupu zdj臋膰. Opatrzone one s膮 r贸wnie偶 w obszerne grafiki do wyboru. Bywa jednak prawdopodobne, 偶e Twoi konkurenci lub inne osoby korzystaj膮ce z gotowych rozwi膮za艅 podczas tworzenia strony internetowej mog膮 mie膰 takie same, lub bardzo podobne grafiki. Najlepsze agencje projektuj膮 strony, zaczynaj膮c od czystej kartki. Wykorzystuj膮 wy艂膮cznie materia艂y na stron臋 przes艂ane przez klienta lub ze zbior贸w niedost臋pnych dla wi臋kszo艣ci u偶ytkownik贸w.

Zdj臋cia o wysokiej jako艣ci s膮 wa偶ne r贸wnie偶 dla optymalizacji SEO. Odpowiednio oznaczone i skompresowane obrazy mog膮 poprawi膰 pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego trzeba przygotowa膰 materia艂y strony pod k膮tem jako艣ci i optymalizacji, aby zyska膰 korzy艣ci zar贸wno pod wzgl臋dem do艣wiadczenia u偶ytkownika, jak i efektywno艣ci SEO.

Tre艣ci na stron臋

Teksty na stronie to zdecydowanie najwa偶niejsze materia艂y na stron臋 internetow膮, o kt贸re trzeba zadba膰. Wymagaj膮 najwi臋kszego zaanga偶owanie, aby wykona膰 profesjonaln膮 stron臋 online. Strona powinna zawiera膰 wysokiej jako艣ci unikalne teksty, kt贸re z艂api膮, zatrzymaj膮 i zaanga偶uj膮 u偶ytkownik贸w.

Ca艂o艣ciowe lub cz臋艣ciowe tre艣ci powinny by膰 dostarczone jako jedne z pierwszych materia艂贸w do realizacji projektu. Dlaczego teksty s膮 potrzebne ju偶 na pocz膮tku tworzenia strony www? Dzi臋ki tekstom klaruje si臋 uk艂adu strony. Podzia艂 na sekcje, nag艂贸wki, poprawne CTA (call to action). Content to jeden z czynnik贸w rankingowych, kt贸ry mocno wp艂ywa na pozycjonowanie strony.

Dzi臋ki warto艣ciowemu contentowi strona www ma szans臋 na sukces. Pod warunkiem, 偶e grafika strony nie jest przypadkowo rozmieszczona, a jest odpowiednio dopasowana do konkretnej tre艣ci. Je艣li czytamy informacje o firmie, dobr膮 praktyk膮 jest umie艣ci膰 obok zdj臋cia pracownik贸w lub siedziby, a nie randomowego zdj臋cia z oferty. Korelacja mi臋dzy obrazami a tre艣ciami jest konieczna.

Je艣li nie wiesz jak przygotowa膰 tre艣ci strony, opisy produkt贸w, opisy us艂ug czy dobra膰 s艂owa kluczowe pomo偶e Ci w tym copywriter. To osoba zajmuj膮ca si臋 profesjonalnym pisaniem tekst贸w. Copywriter na podstawie informacji uzyskanych od Ciebie napisze teksty na stron臋 Twojej firmy. Po wnikliwym wywiadzie na temat Twojej marki, oferty i oczekiwa艅 stworzy unikalne tre艣ci strony. Wiedza os贸b zajmuj膮cych si臋 zawodowo pisaniem zag艂臋bia r贸wnie偶 tajniki marketingowych praktyk, jak i zagadnie艅 SEO. Copywriter wie, jak dopasowa膰 s艂owa kluczowe, atrakcyjnie przedstawi膰 opisy us艂ug tak, aby zwi臋ksza艂y szanse konwersji, a zbudowana witryna osi膮ga艂a dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Agencje, kt贸re zajmuj膮 si臋 projektowaniem stron, cz臋sto w swoich szeregach maj膮 copywritera lub wsp贸艂pracuj膮 z nimi. Warto zapyta膰 o polecenie osoby, kt贸ra pomo偶e w stworzeniu tekst贸w podstron.

Struktura witryny internetowej opiera si臋 o tre艣ci, ich d艂ugo艣膰 czy kontekst. Odpowiednie nag艂贸wki, s艂owa kluczowe, teksty podstron, poprawne CTA (call to action) to kluczowe materia艂y, potrzebne na pocz膮tku tworzenia strony www. Dobra nawigacja, kt贸ra jest wa偶na dla u偶ytkownik贸w i SEO, mo偶liwa jest dzi臋ki prawid艂owo przygotowanym tekstom na stron臋.

Ciekawostka 馃挕 Istnieje rozwi膮zanie na brak materia艂贸w strony. „Lorem Ipsum”, czyli teksty, kt贸re nic nie m贸wi膮, a jedynie s膮 wype艂nieniem do prezentacji grafiki strony. Uk艂ad strony tworzony jest w oparciu o puste s艂owa, dobrane w grafiki z bran偶y lub przes艂ane zdj臋cia i filmy od klienta. Jednak dobry projekt strony tworzony jest, aby osi膮gn膮膰 zamierzony rezultat. Przygotowana strona internetowa musi by膰 skuteczna, a do tego konieczne jest dobre przygotowanie materia艂贸w jak wysokiej jako艣ci tre艣ci.

Skupienie si臋 na hierarchii tre艣ci jest kluczowe. Najwa偶niejsze informacje powinny by膰 艂atwo dost臋pne, zazwyczaj umieszczane w centralnych obszarach strony. Zastosowanie czytelnej typografii, odpowiednich odst臋p贸w mi臋dzy elementami oraz kontrastowych kolor贸w podkre艣la istotne tre艣ci i u艂atwia dobr膮 nawigacj臋. Dlatego teksty na stron臋 powinny zosta膰 dostarczone na samym pocz膮tku projektowania witryny.

Pliki po pobrania i referencje

Podczas organizowania materia艂贸w na stron臋 dobrze jest przes艂a膰 do agencji pliki do pobrania z opisami produkt贸w, katalogi PDF ze specyfikacj膮 techniczn膮, czy inne pliki warte umieszczenia w projekcie witryny. Te dodatkowe pliki nie tylko wzbogacaj膮 tre艣膰 witryny, ale tak偶e zwi臋kszaj膮 u偶yteczno艣膰 dla u偶ytkownik贸w, dostarczaj膮c im szczeg贸艂owych informacji na temat oferowanych produkt贸w lub us艂ug.

Dodatkowo umieszczanie r贸偶norodnych plik贸w na stronie pozwala r贸wnie偶 zbudowa膰 reputacj臋 firmy jako wiarygodnego 藕r贸d艂a informacji. To podej艣cie wskazuje na trosk臋 o potrzeby klienta, co mo偶e przek艂ada膰 si臋 na pozytywne relacje z odbiorcami i budowanie lojalno艣ci.

Dobra praktyk膮 jest r贸wnie偶 umieszczenie na stronie referencji od klient贸w. To potwierdzenie naszym kompetencji i wiarygodno艣ci. Referencje od zadowolonych klient贸w stanowi膮 pot臋偶ne narz臋dzie marketingowe, buduj膮ce zaufanie i przekonuj膮ce potencjalnych klient贸w. Strony firmowe powinny zawiera膰 tego typu informacje. Umieszczenie ich na stronie to nie tylko forma autopromocji, ale tak偶e istotny element strategii biznesowej.

Dobre referencje pe艂ni膮 funkcj臋 spo艂ecznego dowodu na skuteczno艣膰 dzia艂alno艣ci. Dzi臋ki nim firma mo偶e zyska膰 przewag臋 konkurencyjn膮 i przyci膮gn膮膰 klient贸w. Opr贸cz tego umieszczanie referencji na stronie u艂atwia potencjalnym klientom zdobycie informacji zwrotnej o firmie, co wp艂ywa na proces podejmowania decyzji zakupowych. Jest to tak偶e spos贸b na aktywne zarz膮dzanie opini膮 publiczn膮 i skupienie si臋 na budowaniu pozytywnego dialogu z klientami.

Dlaczego warto przygotowa膰 materia艂y na stron臋 internetow膮?

Strona internetowa biznesu powinna zawiera膰 pe艂ne i aktualne informacje, a to wymaga du偶ego zaanga偶owania na samym pocz膮tku projektu. Sukces firmy mo偶e zale偶e膰 od dobrze stworzonej strony internetowej, to pewne. Obecno艣膰 prawie 30 mln internaut贸w (wed艂ug bada艅 Gemius z maja 2023 r.), jako potencjalnych klient贸w w sieci mo偶e by膰 tego potwierdzeniem.

Posiadanie pe艂nych materia艂贸w na pocz膮tku tworzenia strony www pozwala lepiej zoptymalizowa膰 interfejs, uwzgl臋dniaj膮c specyficzne tre艣ci i elementy graficzne, co przek艂ada si臋 na lepsz膮 u偶yteczno艣膰.

Przygotowanie materia艂贸w przed rozpocz臋ciem prac pozwala unikn膮膰 op贸藕nie艅 i niepotrzebnych problem贸w w trakcie tworzenia strony. Skompletowane informacje i pliki umo偶liwiaj膮 p艂ynne przej艣cie przez kolejne etapy projektu, co jest kluczowe dla terminowej i efektywnej realizacji zamierze艅.

Powr贸t do listy blogowej
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter