kreatywno艣膰 innowacyjno艣膰
pomys艂owo艣膰 koncept

Co to jest wsp贸艂czynnik konwersji

Wsp贸艂czynnik konwersji to miara okre艣laj膮ca, jak wiele os贸b dokonuje po偶膮danej akcji w por贸wnaniu do liczby og贸lnej odwiedzin lub interakcji na stronie internetowej, w aplikacji lub w kampanii marketingowej. Po偶膮dan膮 akcj膮 mo偶e by膰 zakup produktu, wype艂nienie formularza, subskrypcja newslettera, pobranie pliku, czy inna aktywno艣膰, kt贸r膮 uwa偶a si臋 za celow膮 dla danej kampanii lub strony.

Wsp贸艂czynnik konwersji mo偶na obliczy膰 wed艂ug nast臋puj膮cej formu艂y:

[ \text{Wsp贸艂czynnik konwersji} = \left( \frac{\text{Liczba dokonanych konwersji}}{\text{Liczba og贸lna odwiedzin lub interakcji}} \right) \times 100\% ]

Na przyk艂ad, je艣li na stronie internetowej odwiedzi艂o Ci臋 1000 os贸b, a 50 z nich dokona艂o zakupu, to wsp贸艂czynnik konwersji wynosi艂by ( \left( \frac{50}{1000} \right) \times 100\% = 5\% ).

Wysoki wsp贸艂czynnik konwersji jest po偶膮dany, poniewa偶 oznacza, 偶e wiele os贸b wykonuje po偶膮dane akcje. Warto jednak zauwa偶y膰, 偶e interpretacja wsp贸艂czynnika konwersji zale偶y od specyfiki bran偶y, cel贸w kampanii i typu akcji, kt贸r膮 uznaje si臋 za konwersj臋. Wa偶ne jest r贸wnie偶 monitorowanie i analiza wsp贸艂czynnika konwersji w kontek艣cie innych metryk, aby uzyska膰 pe艂niejszy obraz efektywno艣ci kampanii czy strony.

Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter