CTA to skrót od „Call to Action” (z ang. „wezwanie do działania”), którego celem jest skłonienie odwiedzającego strony internetowej, czy odbiorcy innej treści, do podjęcia konkretnej akcji. To może być zakup produktu, pobranie pliku, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza, kliknięcie w link, udział w ankiecie itp.
CTA jest kluczowym elementem strategii marketingowej, ponieważ pomaga skoncentrować uwagę odbiorców na określonym działaniu. Skuteczne CTA są zwykle klarowne, zrozumiałe i zachęcające do natychmiastowego działania.
Przykłady CTA mogą obejmować:
- „Kup teraz”
- „Zapisz się już dzisiaj”
- „Pobierz darmową próbkę”
- „Dołącz do naszej społeczności”
- „Obejrzyj demo”
- „Skontaktuj się z nami”
- „Przeczytaj więcej”
CTA mogą przybierać różne formy, takie jak przyciski, linki, czy nawet interaktywne elementy na stronie internetowej. Kluczowe jest to, aby CTA były dostosowane do celu strony lub kampanii marketingowej oraz aby były atrakcyjne i skonstruowane w taki sposób, aby zachęcały użytkowników do podjęcia pożądanej akcji.