Czy wiesz gdzie Polacy najczęściej szukają towarów i usług? Zgadłeś.
W Google. Dlatego nie może zabraknąć Twojej reklamy w Google. Stwórz z nami kampanię reklamową Google Ads i pokaż ofertę w największej sieci reklamowej. Sprawdź agencję SEM ze Szczecina.
Spis treści
Reklamy Google Ads (dawniej Google Adwords) to dodatkowe wpisy wyników wyszukiwania, które Google wyświetla w towarzystwie naturalnych rekordów wyszukiwania. Przykładowo wyszukujemy zwrot „reklama w Google Szczecin” lub „reklama w wyszukiwarce” i nasza strona internetowa pojawia się na pierwsze stronie. Linki sponsorowane oznaczone są jako reklamowe.
Adsy możemy konfigurować pod uzyskanie konkretnych celów i dostosować do naszych potrzeb reklamowych. Kampanię Google Ads możemy uruchomić stosunkowo, szybko i tanio. To sprawia, że program linków sponsorowanych Google Ads jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w promocji w Internecie.
Google to gigant posiadający całą sieć usług i aplikacji. Zasięg Twojej reklamy może być naprawdę bardzo szeroki. Mamy do dyspozycji następujące możliwości kampanii:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zapewne poszukiwałeś w Sieci jakiegoś konkretnego produktu np. butów. Potem graficzne lub tekstowe reklamy obuwia podążały za Tobą na różnych stronach internetowych. Więcej na temat remarketingu w Wikipedii.
Remarketing to działania. których celem jest wyświetlenie reklam osobom które wcześniej weszły w interakcję z Twoją stroną internetową. Są to przykładowo Twoi potencjalni Klienci, odwiedzający stronę WWW. Google potrafi ich zidentyfikować i wyświetlić reklamy Twojej firmy.
Kampanie remarketingowe możesz wykorzystać nie tylko w sieci reklamowej Google. Można go prowadzić również na Facebook, LinkedIn czy w YouTube. To potężne narzędzie, które pozwoli Ci utrwalić swój wizerunek w świadomości Klienta.
Tyle, na ile możesz sobie pozwolić. W reklamie Google Ads w pełni kontrolujesz swój budżet i masz pewność, że nie zostanie on przekroczony. System dzieli opłaty na minimalne jednostki, tak abyś mógł monitorować koszty i wydatki. Przykładowo, jeżeli masz w budżecie 1000 zł i wykorzystasz je na reklamę, to po wyczerpaniu budżetu, reklamy tekstowe przestaną się wyświetlać. Żadnych abonamentów czy kar umownych za zaprzestanie reklamy. Ceny kampanii Google Ads są więc transparentne.
Kampania Ads jest nazywana często kampanią PPC (ang. „Pay Per Click”) czyli płatnością za kliknięcie. To będzie też najczęściej wybierany sposób rozliczeń, ale nie jedyny. Za nasze reklamy możemy z Google rozliczyć się na kilka sposobów. Oto najpopularniejsze z nich:
Nie musisz orientować się w tych wszystkich jednostkach rozliczeniowych. Prowadzimy kampanię Ads, optymalizujemy taką kampanię i monitorujemy koszty reklamy. Nasz specjalista od programu Google Ads skonsultuje z Tobą Twoje cele reklamowe i skonfiguruje program, tak aby je osiągnąć przy minimalnym nakładzie budżetowym. Zapamiętaj więc, że masz pełną kontrolę nad swoimi kosztami reklamowymi.
Często stajemy przed dylematem czy inwestować w Google Ads czy w pozycjonowanie. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest długoterminowym działaniem zorientowanym na poprawę kondycji strony internetowej oraz jej postrzegania przez wyszukiwarkę Google. To przekłada się na wzrost widoczności w wyszukiwarce na wszystkie wytypowane słowa kluczowe. Z kolei Reklama w Google Ads daje rezultaty natychmiastowe, ale krótkotrwałe. Kiedy kończy się nasz budżet, kończą się nasze reklamy.
Kampania Google Ads | Pozycjonowanie (SEO) |
---|---|
Natychmiastowy efekt – klienci widzą reklamy już w kilka minut po rozpoczęciu kampanii | Czas oczekiwania na pierwsze efekty od kilku tygodni do kilku miesięcy |
Targetowanie – dotarcie do poszczególnych grup klientów różnymi kanałami | Mniejsze możliwości targetowania reklamy pod konkretnych odbiorców – głównie przez tzw. „długi ogon” i strony typu Landing-page |
Efekty znikają się po zakończeniu kampanii | Długotrwałe efekty, również po zakończeniu usługi pozycjonowania |
Możliwość dotarcia daleko poza wyszukiwarkę Google – YouTube, Google Play, sieć partnerską Google | Efekty w obrębie wyszukiwarki internetowej |
Możliwość „wyklikania” budżetu przez konkurencję | Brak związku budżetu z nieuczciwymi działaniami konkurencji |
To przepis na sukces. Reklamy Google Ads stanowią obecnie niemal połowę wyników wyszukiwania. To sprawia, że Google Ads i pozycjonowanie doskonale się uzupełniają. Krótkie, celowane kampanie to domena popularnych „Adwordsów”. Dobrze sprawdzą się w przypadku sezonowych produktów czy usług. Na kampanię Google Ads warto postawić również w przypadku gdy zależy nam na „zastrzyku” nowych Klientów.
Mierząc w długotrwałe osiągnięcie efektów i widoczności naszej marki – postawmy na pozycjonowanie strony. Dzięki temu zabezpieczymy nasza widoczność w wyszukiwarce w okresie długoterminowym.
Oba podejścia się nie wykluczają, a wręcz doskonale się łączą. Często Google Ads staje się swoistym poligonem doświadczalnym przed rozpoczęciem dużych i stosunkowo kosztownych kampanii SEO. Jeżeli pozycjonowanie jest strategią, to Google Ads będzie taktyką – do wdrożenia tu i teraz.
Można samodzielnie uruchomić pierwszą kampanię Google Ads. Program jest darmowy i ogólnodostępny. Nie będziemy tego odradzać, wręcz przeciwnie – zachęcimy do tego. Również certyfikaty SSL mogą być darmowe (więcej piszemy o tym na naszym blogu w artykule „SSL wszystko co należy wiedzieć„) i doskonale się sprawdzą. Uruchomienie kampanii Ads jest proste. Dopiero praktyka i doświadczenie uczą jednak zawiłych zależności pomiędzy wszystkimi opcjami konfiguracji.
W pewnym momencie możesz szukać sposobów na obniżenie kosztów kampanii. Możesz potrzebować remarketingu, konfiguracji konwersji czy sposobów na zabezpieczenie przed wyklikiwaniem Twoich reklam przez konkurencję. Mamy na to wszystko sprawdzone metody.
W Avangardo koszty prowadzenia kampanii Ads są transparentne już od samego początku. Tworzymy, optymalizujemy i prowadzimy kampanie Google Ads dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Taka jest też nasza oferta. Poznaj przykładowe koszty obsługi kampanii w wszykiwarce.
Twój budżet reklamowy | 300-2000 zł | 2000 – 4000 zł | 4000-6000 zł | 6000 zł < |
Koszt obsługi kampanii | 300 zł | 500 zł | 600 zł | % budżetu |
Postaw na reklamę Google Ads – Dlaczego? Bo Twoja konkurencja już to zrobiła. Wpisz w wyszukiwarce nazwę swoich głównych usług, a zobaczysz reklamy Twojej konkurencji. W Internecie trwa zacięta bitwa o każdego Klienta. Orężem jest właśnie reklama Google Ads , a wszystkiemu przewodzi agencja SEM.