Reklama w Google Ads

Czy wiesz gdzie Polacy najcz臋艣ciej szukaj膮 towar贸w i us艂ug? Zgad艂e艣.
W Google. Dlatego nie mo偶e zabrakn膮膰 Twojej reklamy w Google. Stw贸rz z nami kampani臋 reklamow膮 Google Ads i poka偶 ofert臋 w najwi臋kszej sieci reklamowej. Sprawd藕 agencj臋 SEM ze Szczecina.

Czym jest kampania Google Ads?

Reklamy Google Ads (dawniej Google Adwords) to dodatkowe wpisy wynik贸w wyszukiwania, kt贸re Google wy艣wietla w towarzystwie naturalnych rekord贸w wyszukiwania. Przyk艂adowo wyszukujemy zwrot „reklama w Google Szczecin” lub „reklama w wyszukiwarce” i nasza strona internetowa pojawia si臋 na pierwsze stronie. Linki sponsorowane oznaczone s膮 jako reklamowe.

Adsy mo偶emy konfigurowa膰 pod uzyskanie konkretnych cel贸w i dostosowa膰 do naszych potrzeb reklamowych. Kampani臋 Google Ads mo偶emy uruchomi膰 stosunkowo, szybko i tanio. To sprawia, 偶e program link贸w sponsorowanych Google Ads jest jednym z najcz臋艣ciej wykorzystywanych narz臋dzi w promocji w Internecie.

Reklama w Google - Google Ads

Gdzie zobacz臋 swoje reklamy Google Ads?

Google to gigant posiadaj膮cy ca艂膮 sie膰 us艂ug i aplikacji. Zasi臋g Twojej reklamy mo偶e by膰 naprawd臋 bardzo szeroki. Mamy do dyspozycji nast臋puj膮ce mo偶liwo艣ci kampanii:

Reklama w Google Ads 1Sie膰 wyszukiwania -To przede wszystkim wyszukiwarka Google. Jest to najpopularniejsze miejsce, kt贸rej nie spos贸b pomin膮膰 w swojej kampanii reklamowej. Reklamy tekstowe wy艣wietlane ponad wynikami wyszukiwania i pod nimi. Reklama w sieci wyszukiwania sprawdzi si臋 doskonale, je偶eli chcemy sk艂oni膰 Klienta odwiedzin na naszej stronie WWW.
Reklama w Google Ads 3 Sie膰 reklamowa – Reklamy wy艣wietlane s膮 w serwisach wsp贸艂pracuj膮cych z Google. Je偶eli spotka艂e艣 jakie艣 reklamy na blogach, najcz臋艣ciej pochodz膮 od Google. List臋 partner贸w mo偶emy wybra膰 sami i dostosowa膰 do naszych potrzeb. Tego typu reklama daje nam mo偶liwo艣膰 docierania do w膮skich grup odbiorc贸w. To dobry pomys艂 na reklam臋 wizerunkow膮 firmy.
Reklama w Google Ads 5Kampania produktowa – S膮 to reklamy, kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 na samej g贸rze wynik贸w wyszukiwania (nawet ponad p艂atnymi wynikami). Dotycz膮 jedynie konkretnych zapyta艅 o produkty. Dobrze przygotowana kampania produktowa, pozwoli zwi臋kszy膰 sprzeda偶 Twojego towaru. Co wa偶ne, taka reklama musi odnosi膰 si臋 do konkretnego produktu i zawiera膰 link do sklepu internetowego.
Reklama w Google Ads 7Kampania video – Kampania dedykowana dla YouTube. Je偶eli masz kr贸tki film reklamowy, ta kampania idealnie go wypromuje. Zapewne, sam natkn膮艂e艣 si臋 na reklamy na YouTube. S膮 cz臋sto pomijane, ale to 艣wiadczy o tym, 偶e s膮 藕le przygotowane. Dobra reklama powinna by膰 kr贸tka, zabawna. Wtedy b臋dzie skuteczna i tania.


Remarketing – co to jest?

Reklama w Google Ads 9

Zapewne poszukiwa艂e艣 w Sieci jakiego艣 konkretnego produktu np. but贸w. Potem graficzne lub tekstowe reklamy obuwia pod膮偶a艂y za Tob膮 na r贸偶nych stronach internetowych. Wi臋cej na temat remarketingu w Wikipedii.

Remarketing to dzia艂ania. kt贸rych celem jest wy艣wietlenie reklam osobom kt贸re wcze艣niej wesz艂y w interakcj臋 z Twoj膮 stron膮 internetow膮. S膮 to przyk艂adowo Twoi potencjalni Klienci, odwiedzaj膮cy stron臋 WWW. Google potrafi ich zidentyfikowa膰 i wy艣wietli膰 reklamy Twojej firmy. 

Kampanie remarketingowe mo偶esz wykorzysta膰 nie tylko w sieci reklamowej Google. Mo偶na go prowadzi膰 r贸wnie偶 na Facebook, LinkedIn czy w YouTube. To pot臋偶ne narz臋dzie, kt贸re pozwoli Ci utrwali膰 sw贸j wizerunek w 艣wiadomo艣ci Klienta.


Ile kosztuje reklama w Google?

Tyle, na ile mo偶esz sobie pozwoli膰. W reklamie Google Ads w pe艂ni kontrolujesz sw贸j bud偶et i masz pewno艣膰, 偶e nie zostanie on przekroczony. System dzieli op艂aty na minimalne jednostki, tak aby艣 m贸g艂 monitorowa膰 koszty i wydatki. Przyk艂adowo, je偶eli masz w bud偶ecie 1000 z艂 i wykorzystasz je na reklam臋, to po wyczerpaniu bud偶etu, reklamy tekstowe przestan膮 si臋 wy艣wietla膰. 呕adnych abonament贸w czy kar umownych za zaprzestanie reklamy. Ceny kampanii Google Ads s膮 wi臋c transparentne.

Kampania Ads jest nazywana cz臋sto kampani膮 PPC (ang. „Pay Per Click”) czyli p艂atno艣ci膮 za klikni臋cie. To b臋dzie te偶 najcz臋艣ciej wybierany spos贸b rozlicze艅, ale nie jedyny. Za nasze reklamy mo偶emy z Google rozliczy膰 si臋 na kilka sposob贸w. Oto najpopularniejsze z nich:

  • CPC (Cost Per Click) – Zap艂acimy jedynie za klikni臋cie w nasz膮 reklam臋.
  • CPM (Cost Per Mille) – W tym modelu poniesiemy op艂at臋 za 1000 wy艣wietle艅 naszej reklamy. Jest to model, na kt贸ry warto si臋 zdecydowa膰 zw艂aszcza w przypadku kampanii wizerunkowej.
  • CPV (Cost Per View) – Model odpowiedni do wy艣wietlania reklam video w serwisie YouTube. Zap艂acimy za klikni臋cie w nasz膮 reklam臋 video lub za samo jej wy艣wietlenie.
  • CPA (Cost Per Action) – Dro偶szy, ale w pewnych warunkach, bardzo skuteczny model rozlicze艅. W przypadku CPA p艂acimy jedynie za akcje wykonane przez u偶ytkownika. Akcj膮 mo偶e by膰 np. zarejestrowanie si臋 na naszej witrynie, zostawienie danych osobowych, zapisanie si臋 do newslettera lub zrobienie zakup贸w.

Nie musisz orientowa膰 si臋 w tych wszystkich jednostkach rozliczeniowych. Prowadzimy kampani臋 Ads, optymalizujemy tak膮 kampani臋 i monitorujemy koszty reklamy. Nasz specjalista od programu Google Ads skonsultuje z Tob膮 Twoje cele reklamowe i skonfiguruje program, tak aby je osi膮gn膮膰 przy minimalnym nak艂adzie bud偶etowym. Zapami臋taj wi臋c, 偶e masz pe艂n膮 kontrol臋 nad swoimi kosztami reklamowymi.


P艂atna reklama w Google czy Pozycjonowanie?

Cz臋sto stajemy przed dylematem czy inwestowa膰 w Google Ads czy w pozycjonowanie. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze. Pozycjonowanie stron i sklep贸w internetowych jest d艂ugoterminowym dzia艂aniem zorientowanym na popraw臋 kondycji strony internetowej oraz jej postrzegania przez wyszukiwark臋 Google. To przek艂ada si臋 na wzrost widoczno艣ci w wyszukiwarce na wszystkie wytypowane s艂owa kluczowe. Z kolei Reklama w Google Ads daje rezultaty natychmiastowe, ale kr贸tkotrwa艂e. Kiedy ko艅czy si臋 nasz bud偶et, ko艅cz膮 si臋 nasze reklamy.

Kampania Google AdsPozycjonowanie (SEO)
Natychmiastowy efekt – klienci widz膮 reklamy ju偶 w kilka minut po rozpocz臋ciu kampaniiCzas oczekiwania na pierwsze efekty od kilku tygodni do kilku miesi臋cy
Targetowanie – dotarcie do poszczeg贸lnych grup klient贸w r贸偶nymi kana艂amiMniejsze mo偶liwo艣ci targetowania reklamy pod konkretnych odbiorc贸w 鈥 g艂贸wnie przez tzw. „d艂ugi ogon” i strony typu Landing-page
Efekty znikaj膮 si臋 po zako艅czeniu kampaniiD艂ugotrwa艂e efekty, r贸wnie偶 po zako艅czeniu us艂ugi pozycjonowania
Mo偶liwo艣膰 dotarcia daleko poza wyszukiwark臋 Google 鈥 YouTube, Google Play, sie膰 partnersk膮 GoogleEfekty w obr臋bie wyszukiwarki internetowej
Mo偶liwo艣膰 „wyklikania” bud偶etu przez konkurencj臋Brak zwi膮zku bud偶etu z nieuczciwymi dzia艂aniami konkurencji


Google Ads i Pozycjonowanie!

To przepis na sukces. Reklamy Google Ads stanowi膮 obecnie niemal po艂ow臋 wynik贸w wyszukiwania. To sprawia, 偶e Google Ads i pozycjonowanie doskonale si臋 uzupe艂niaj膮. Kr贸tkie, celowane kampanie to domena popularnych „Adwords贸w”. Dobrze sprawdz膮 si臋 w przypadku sezonowych produkt贸w czy us艂ug. Na kampani臋 Google Ads warto postawi膰 r贸wnie偶 w przypadku gdy zale偶y nam na „zastrzyku” nowych Klient贸w.

Mierz膮c w d艂ugotrwa艂e osi膮gni臋cie efekt贸w i widoczno艣ci naszej marki 鈥 postawmy na pozycjonowanie strony. Dzi臋ki temu zabezpieczymy nasza widoczno艣膰 w wyszukiwarce w okresie d艂ugoterminowym.

Oba podej艣cia si臋 nie wykluczaj膮, a wr臋cz doskonale si臋 艂膮cz膮. Cz臋sto Google Ads staje si臋 swoistym poligonem do艣wiadczalnym przed rozpocz臋ciem du偶ych i stosunkowo kosztownych kampanii SEO. Je偶eli pozycjonowanie jest strategi膮, to Google Ads b臋dzie taktyk膮 – do wdro偶enia tu i teraz.

Google Ads czy SEO?


Reklama w Google za darmo?

Mo偶na samodzielnie uruchomi膰 pierwsz膮 kampani臋 Google Ads. Program jest darmowy i og贸lnodost臋pny. Nie b臋dziemy tego odradza膰, wr臋cz przeciwnie – zach臋cimy do tego. R贸wnie偶 certyfikaty SSL mog膮 by膰 darmowe (wi臋cej piszemy o tym na naszym blogu w artykule „SSL wszystko co nale偶y wiedzie膰„) i doskonale si臋 sprawdz膮. Uruchomienie kampanii Ads jest proste. Dopiero praktyka i do艣wiadczenie ucz膮 jednak zawi艂ych zale偶no艣ci pomi臋dzy wszystkimi opcjami konfiguracji.

W pewnym momencie mo偶esz szuka膰 sposob贸w na obni偶enie koszt贸w kampanii. Mo偶esz potrzebowa膰 remarketingu, konfiguracji konwersji czy sposob贸w na zabezpieczenie przed wyklikiwaniem Twoich reklam przez konkurencj臋. Mamy na to wszystko sprawdzone metody.


Reklama w Google cennik w 2022 roku

W Avangardo koszty prowadzenia kampanii Ads s膮 transparentne ju偶 od samego pocz膮tku. Tworzymy, optymalizujemy i prowadzimy kampanie Google Ads dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymaga艅. Taka jest te偶 nasza oferta. Poznaj przyk艂adowe koszty obs艂ugi kampanii w wszykiwarce.

Tw贸j bud偶et reklamowy300-2000 z艂2000 – 4000 z艂4000-6000 z艂6000 z艂 <
Koszt obs艂ugi kampanii300 z艂500 z艂600 z艂% bud偶etu


Postaw na reklam臋 Google Ads
– Dlaczego? Bo Twoja konkurencja ju偶 to zrobi艂a. Wpisz w wyszukiwarce nazw臋 swoich g艂贸wnych us艂ug, a zobaczysz reklamy Twojej konkurencji. W Internecie trwa zaci臋ta bitwa o ka偶dego Klienta. Or臋偶em jest w艂a艣nie reklama Google Ads , a wszystkiemu przewodzi agencja SEM.

Twoja kampania w Avangardo w 4 prostych krokach

  • KROK 1 – Zg艂o艣 si臋 do naszych specjalist贸w. Wsp贸lnie ocenimy mo偶liwo艣ci reklamowe w Twojej bran偶y, doradzimy i wybierzemy najlepsz膮 strategi臋.
  • KROK 2 – Ustalimy optymalny bud偶et i osi膮galne cele reklamowe, wybierzemy najkorzystniejsze metody rozlicze艅 i miejsca w kt贸rych nie mo偶e zabrakn膮膰 Twojej reklamy. Konfigurujemy na Twojej stronie konwersje, tak aby艣 m贸g艂 monitorowa膰 skuteczno艣膰 dzia艂a艅 reklamowych.
  • KROK 3 – Startujemy! Twoja reklama niemal natychmiast pojawia si臋 w Google.
  • KROK 4 – Stale monitorujemy kampani臋 i optymalizujemy j膮, tak aby by艂a jeszcze bardziej efektywna.

Reklama w Google Ads 10

SZYBKA wycena
WYPE艁NIJ BRIEF ONLINE
TO NIC NIE KOSZTUJE