Reklama w Google Ads

Czy wiesz gdzie Polacy najczęściej szukają towarów i usług? Zgadłeś.
W Google. Dlatego nie może zabraknąć Twojej reklamy w Google. Stwórz z nami kampanię reklamową Google Ads i pokaż ofertę w największej sieci reklamowej. Sprawdź agencję SEM ze Szczecina.

Czym jest kampania Google Ads?

Reklamy Google Ads (dawniej Google Adwords) to dodatkowe wpisy wyników wyszukiwania, które Google wyświetla w towarzystwie naturalnych rekordów wyszukiwania. Przykładowo wyszukujemy zwrot „reklama w Google Szczecin” lub „reklama w wyszukiwarce” i nasza strona internetowa pojawia się na pierwsze stronie. Linki sponsorowane oznaczone są jako reklamowe.

Adsy możemy konfigurować pod uzyskanie konkretnych celów i dostosować do naszych potrzeb reklamowych. Kampanię Google Ads możemy uruchomić stosunkowo, szybko i tanio. To sprawia, że program linków sponsorowanych Google Ads jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w promocji w Internecie.

Reklama w Google - Google Ads

Gdzie zobaczę swoje reklamy Google Ads?

Google to gigant posiadający całą sieć usług i aplikacji. Zasięg Twojej reklamy może być naprawdę bardzo szeroki. Mamy do dyspozycji następujące możliwości kampanii:

Reklama w Google Ads 1Sieć wyszukiwania -To przede wszystkim wyszukiwarka Google. Jest to najpopularniejsze miejsce, której nie sposób pominąć w swojej kampanii reklamowej. Reklamy tekstowe wyświetlane ponad wynikami wyszukiwania i pod nimi. Reklama w sieci wyszukiwania sprawdzi się doskonale, jeżeli chcemy skłonić Klienta odwiedzin na naszej stronie WWW.
Reklama w Google Ads 3 Sieć reklamowa – Reklamy wyświetlane są w serwisach współpracujących z Google. Jeżeli spotkałeś jakieś reklamy na blogach, najczęściej pochodzą od Google. Listę partnerów możemy wybrać sami i dostosować do naszych potrzeb. Tego typu reklama daje nam możliwość docierania do wąskich grup odbiorców. To dobry pomysł na reklamę wizerunkową firmy.
Reklama w Google Ads 5Kampania produktowa – Są to reklamy, które wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania (nawet ponad płatnymi wynikami). Dotyczą jedynie konkretnych zapytań o produkty. Dobrze przygotowana kampania produktowa, pozwoli zwiększyć sprzedaż Twojego towaru. Co ważne, taka reklama musi odnosić się do konkretnego produktu i zawierać link do sklepu internetowego.
Reklama w Google Ads 7Kampania video – Kampania dedykowana dla YouTube. Jeżeli masz krótki film reklamowy, ta kampania idealnie go wypromuje. Zapewne, sam natknąłeś się na reklamy na YouTube. Są często pomijane, ale to świadczy o tym, że są źle przygotowane. Dobra reklama powinna być krótka, zabawna. Wtedy będzie skuteczna i tania.


Remarketing – co to jest?

Reklama w Google Ads 9

Zapewne poszukiwałeś w Sieci jakiegoś konkretnego produktu np. butów. Potem graficzne lub tekstowe reklamy obuwia podążały za Tobą na różnych stronach internetowych. Więcej na temat remarketingu w Wikipedii.

Remarketing to działania. których celem jest wyświetlenie reklam osobom które wcześniej weszły w interakcję z Twoją stroną internetową. Są to przykładowo Twoi potencjalni Klienci, odwiedzający stronę WWW. Google potrafi ich zidentyfikować i wyświetlić reklamy Twojej firmy. 

Kampanie remarketingowe możesz wykorzystać nie tylko w sieci reklamowej Google. Można go prowadzić również na Facebook, LinkedIn czy w YouTube. To potężne narzędzie, które pozwoli Ci utrwalić swój wizerunek w świadomości Klienta.


Ile kosztuje reklama w Google?

Tyle, na ile możesz sobie pozwolić. W reklamie Google Ads w pełni kontrolujesz swój budżet i masz pewność, że nie zostanie on przekroczony. System dzieli opłaty na minimalne jednostki, tak abyś mógł monitorować koszty i wydatki. Przykładowo, jeżeli masz w budżecie 1000 zł i wykorzystasz je na reklamę, to po wyczerpaniu budżetu, reklamy tekstowe przestaną się wyświetlać. Żadnych abonamentów czy kar umownych za zaprzestanie reklamy. Ceny kampanii Google Ads są więc transparentne.

Kampania Ads jest nazywana często kampanią PPC (ang. „Pay Per Click”) czyli płatnością za kliknięcie. To będzie też najczęściej wybierany sposób rozliczeń, ale nie jedyny. Za nasze reklamy możemy z Google rozliczyć się na kilka sposobów. Oto najpopularniejsze z nich:

  • CPC (Cost Per Click) – Zapłacimy jedynie za kliknięcie w naszą reklamę.
  • CPM (Cost Per Mille) – W tym modelu poniesiemy opłatę za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Jest to model, na który warto się zdecydować zwłaszcza w przypadku kampanii wizerunkowej.
  • CPV (Cost Per View) – Model odpowiedni do wyświetlania reklam video w serwisie YouTube. Zapłacimy za kliknięcie w naszą reklamę video lub za samo jej wyświetlenie.
  • CPA (Cost Per Action) – Droższy, ale w pewnych warunkach, bardzo skuteczny model rozliczeń. W przypadku CPA płacimy jedynie za akcje wykonane przez użytkownika. Akcją może być np. zarejestrowanie się na naszej witrynie, zostawienie danych osobowych, zapisanie się do newslettera lub zrobienie zakupów.

Nie musisz orientować się w tych wszystkich jednostkach rozliczeniowych. Prowadzimy kampanię Ads, optymalizujemy taką kampanię i monitorujemy koszty reklamy. Nasz specjalista od programu Google Ads skonsultuje z Tobą Twoje cele reklamowe i skonfiguruje program, tak aby je osiągnąć przy minimalnym nakładzie budżetowym. Zapamiętaj więc, że masz pełną kontrolę nad swoimi kosztami reklamowymi.


Płatna reklama w Google czy Pozycjonowanie?

Często stajemy przed dylematem czy inwestować w Google Ads czy w pozycjonowanie. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest długoterminowym działaniem zorientowanym na poprawę kondycji strony internetowej oraz jej postrzegania przez wyszukiwarkę Google. To przekłada się na wzrost widoczności w wyszukiwarce na wszystkie wytypowane słowa kluczowe. Z kolei Reklama w Google Ads daje rezultaty natychmiastowe, ale krótkotrwałe. Kiedy kończy się nasz budżet, kończą się nasze reklamy.

Kampania Google AdsPozycjonowanie (SEO)
Natychmiastowy efekt – klienci widzą reklamy już w kilka minut po rozpoczęciu kampaniiCzas oczekiwania na pierwsze efekty od kilku tygodni do kilku miesięcy
Targetowanie – dotarcie do poszczególnych grup klientów różnymi kanałamiMniejsze możliwości targetowania reklamy pod konkretnych odbiorców – głównie przez tzw. „długi ogon” i strony typu Landing-page
Efekty znikają się po zakończeniu kampaniiDługotrwałe efekty, również po zakończeniu usługi pozycjonowania
Możliwość dotarcia daleko poza wyszukiwarkę Google – YouTube, Google Play, sieć partnerską GoogleEfekty w obrębie wyszukiwarki internetowej
Możliwość „wyklikania” budżetu przez konkurencjęBrak związku budżetu z nieuczciwymi działaniami konkurencji


Google Ads i Pozycjonowanie!

To przepis na sukces. Reklamy Google Ads stanowią obecnie niemal połowę wyników wyszukiwania. To sprawia, że Google Ads i pozycjonowanie doskonale się uzupełniają. Krótkie, celowane kampanie to domena popularnych „Adwordsów”. Dobrze sprawdzą się w przypadku sezonowych produktów czy usług. Na kampanię Google Ads warto postawić również w przypadku gdy zależy nam na „zastrzyku” nowych Klientów.

Mierząc w długotrwałe osiągnięcie efektów i widoczności naszej marki – postawmy na pozycjonowanie strony. Dzięki temu zabezpieczymy nasza widoczność w wyszukiwarce w okresie długoterminowym.

Oba podejścia się nie wykluczają, a wręcz doskonale się łączą. Często Google Ads staje się swoistym poligonem doświadczalnym przed rozpoczęciem dużych i stosunkowo kosztownych kampanii SEO. Jeżeli pozycjonowanie jest strategią, to Google Ads będzie taktyką – do wdrożenia tu i teraz.

Google Ads czy SEO?


Reklama w Google za darmo?

Można samodzielnie uruchomić pierwszą kampanię Google Ads. Program jest darmowy i ogólnodostępny. Nie będziemy tego odradzać, wręcz przeciwnie – zachęcimy do tego. Również certyfikaty SSL mogą być darmowe (więcej piszemy o tym na naszym blogu w artykule „SSL wszystko co należy wiedzieć„) i doskonale się sprawdzą. Uruchomienie kampanii Ads jest proste. Dopiero praktyka i doświadczenie uczą jednak zawiłych zależności pomiędzy wszystkimi opcjami konfiguracji.

W pewnym momencie możesz szukać sposobów na obniżenie kosztów kampanii. Możesz potrzebować remarketingu, konfiguracji konwersji czy sposobów na zabezpieczenie przed wyklikiwaniem Twoich reklam przez konkurencję. Mamy na to wszystko sprawdzone metody.


Reklama w Google cennik w 2022 roku

W Avangardo koszty prowadzenia kampanii Ads są transparentne już od samego początku. Tworzymy, optymalizujemy i prowadzimy kampanie Google Ads dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Taka jest też nasza oferta. Poznaj przykładowe koszty obsługi kampanii w wszykiwarce.

Twój budżet reklamowy300-2000 zł2000 – 4000 zł4000-6000 zł6000 zł <
Koszt obsługi kampanii300 zł500 zł600 zł% budżetu


Postaw na reklamę Google Ads
– Dlaczego? Bo Twoja konkurencja już to zrobiła. Wpisz w wyszukiwarce nazwę swoich głównych usług, a zobaczysz reklamy Twojej konkurencji. W Internecie trwa zacięta bitwa o każdego Klienta. Orężem jest właśnie reklama Google Ads , a wszystkiemu przewodzi agencja SEM.

Twoja kampania w Avangardo w 4 prostych krokach

  • KROK 1 – Zgłoś się do naszych specjalistów. Wspólnie ocenimy możliwości reklamowe w Twojej branży, doradzimy i wybierzemy najlepszą strategię.
  • KROK 2 – Ustalimy optymalny budżet i osiągalne cele reklamowe, wybierzemy najkorzystniejsze metody rozliczeń i miejsca w których nie może zabraknąć Twojej reklamy. Konfigurujemy na Twojej stronie konwersje, tak abyś mógł monitorować skuteczność działań reklamowych.
  • KROK 3 – Startujemy! Twoja reklama niemal natychmiast pojawia się w Google.
  • KROK 4 – Stale monitorujemy kampanię i optymalizujemy ją, tak aby była jeszcze bardziej efektywna.

Reklama w Google Ads 10

SZYBKA wycena
WYPEŁNIJ BRIEF ONLINE
TO NIC NIE KOSZTUJE