Z prowadzeniem strony internetowej lub sklepu internetowego jest jak z posiadaniem supersamochodu. Jeżeli trzymasz go zamkniętego w garażu, nikt nie dowie się, że go posiadasz. Dowiedz się jak pozycjonowanie strony pomoże Ci pokazać Twój biznes w Internecie.
Spis treści
Kiedyś mówiło się, że firma bez własnej strony internetowej nie istnieje. Dzisiaj można śmiało poszerzyć to stwierdzenie. Samo posiadanie niewidocznej strony WWW to, delikatnie mówiąc, zaniedbanie. Strona internetowa sama w sobie jest kosztem. Zapłaciliśmy za jej wykonanie, płacimy za utrzymanie i poświęcamy czas na administrację. Jeżeli strona nie będzie odwiedzana to przynosić będzie same straty.
Większość z nas poszukuje towarów i usług w Internecie. Poszukiwania zaczynają się od wyszukiwarki internetowej. W Polsce prym wiedzie wyszukiwarka Google. W Polsce Google posiada ponad 98% rynku (źródło). Tuż za Google plasuje się Bing, któremu pozostaje niecały 1%. To oznacza, że wyszukiwarka Google to miejsce, w którym należy się pokazać. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi pozycjonowanie Szczecin.
Warto w tym miejscu nadmienić, że sama obecność w wyszukiwarce nie jest wystarczająca. Twoja strona może być zindeksowana przez roboty wyszukiwarki. Jeżeli wpiszesz jej adres, znajdzie się w wynikach. Osoby wyszukujące adres domeny w wyszukiwarkach należą do rzadkości. Są to prawdopodobnie Twoi Klienci, którzy robią to z wygody lub nie pamiętają dokładnego adresu.
Pozycjonowanie to zbiór czynności, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Polega to na działaniach:
Pierwszy w wymienionych rodzajów to czynności w obrębie strony WWW. Firma od pozycjonowania bierze pod lupę stronę i przeprowadza jej analizę techniczną. Analizuje szereg czynników wpływających na jej przyjazność dla robotów wyszukiwarek. W wyniku tej pracy powstaje Audyt SEO czyli zbiór wytycznych wymagających poprawy. Wyniki takiego audytu należy skonsultować z wykonawcą strony lub sklepu. Część prac na pewno wykona agencja SEO. Inne punkty audytu będą wymagały przeprogramowana strony i kontaktu z jej twórcą.
Co ważne, taka optymalizacja strony wpływa nie tylko na jej pozycję w wyszukiwarce. Optymalizacja działania to również większa przyjazność dla Internauty. Mniej błędów to mniejszy współczynnik odrzuceń i wyższe konwersje. Mówiąc prościej, zoptymalizowana strona będzie lepiej działać. Potwierdza się tu zasada, że to, co jest dobre dla robotów wyszukiwarek, dobre jest także dla użytkowników strony.
Ważną częścią strategii „onsite” jest optymalne zaplanowanie architektury strony. W pierwszej kolejności należy wytypować frazy kluczowe. Agencja SEO konsultuje z Klientem propozycje, które wpisują Klienci w wyszukiwarce. Po konsultacji wybierany jest optymalny zestaw fraz, o które będziemy walczyć.
W naszym przypadku może to być tak oczywista fraza jak „pozycjonowanie stron Szczecin”. Zapytania klientów są również w formie pytań „ile kosztuje pozycjonowanie strony?„. Duża liczba zapytań dotyczy również cen jak np. „pozycjonowanie Szczecin cennik„.
Znasz swój produkt i posługujesz się fachowym żargonem. Twoi Klienci mogą korzystać z innego słownictwa. Często używają potocznych nazw, które wpisywane są w okienko wyszukiwania. Warto więc skonsultować ten temat z zawodowcem. Wykona dokładną analizę i przygotuje zestaw słów adekwatnych dla pozycjonowanej strony. W ramach naszej przyszłej współpracy dokładnie przeanalizujemy Twoją branżę i wybierzemy słowa kluczowe adekwatne do Twojego biznesu.
Zestaw dobrych słów kluczowych jest podstawą do tego, aby przyjrzeć się zawartości strony. Na tym etapie słowa kluczowe są przyporządkowywane do odpowiednich podstron serwisu. W tym miejscu najczęściej zachodzi potrzeba gruntownego przemodelowania architektury podstron. Pojawiają się nowe podstrony, które wymagają nowych treści, czyli copywriting.
Nie każdy przedsiębiorca ma czas, aby samemu je napisać. Każda agencja SEO ma w swoich szeregach copywriterów SEO – również nasza. Nasz copywriter napisze nowe treści na stronę internetową. Będą angażujące, odpowiednio skonstruowane i nasycone słowami kluczowymi. Wyszukiwarki je pokochają.
Linkowanie to część działań „offsite”. W ostatnich latach linki straciły na znaczeniu, ale wyszukiwarki wciąż biorą je pod uwagę. Bezpowrotnie minęły czasy automatycznie pozyskiwanych linków. Google zabezpiecza się przed nieuczciwymi praktykami wpływania na swój ranking. Wciąż surowo karze strony, które próbują „oszukać system”. Obecnie liczy się jakość i tematyczność odnośników, a nie ich ilość.
Bezpieczne link building polega na starannym selekcjonowaniu odnośników, które pozyskiwane są w możliwie naturalny sposób. Działania są zdywersyfikowane i mają charakter PR-owy. W ramach opłaty za pozycjonowanie możesz liczyć na szereg artykułów na różnych portalach. Zareklamujemy Twoją firmę, produkty i usługi. Tego typu artykuły to nie tylko wyższa pozycja w wyszukiwarce. To rzeczywisty ruch czytelników. Wszystko wykonane w bezpieczny sposób, abyś nigdy nie musiał martwić się o kary.
Pozycjonowanie nie jest jedynym sposobem na zwiększenie widoczności strony lub sklepu internetowego. Jego dobrym uzupełnieniem może być reklama Google Ads (dawniej Google AdWords). Program Google Ads, można uruchomić w bardzo krótkim czasie. Kampania Google Ads sprawdzi się doskonale w przypadku sezonowych zapytań jak towary związane ze Świętami, Walentynkami lub innymi okolicznościami. Dzięki kampanii jesteśmy w stanie zaprezentować ofertę stronę dokladnie w tym miejscu i czasie
Kampania reklamowa Google Ads jest dedykowana nie tylko dla właścicieli dużych firm. Można pokusić się o stwierdzenie, że przede wszystki, dla niewielkich przedsiębiorstw, które działają na terenie danego miasta (np. Szczecin). Jeżeli nie masz wystarczającego budżetu na pozycjonowanie, swoją przygodę z reklamą w wyszukiwarce zacznij właśnie od reklamy Google Ads. Chętnie w tym pomożemy.
Wzrost popularności strony lub sklepu internetowego Jedną z głównych korzyści wynikających z pozycjonowania jest wypracowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Lepsza widoczność strony sprawia, że będzie miała większy ruch. Większy ruch to potencjalni Klienci. Czysta matematyka. |
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy Strony zajmujące topowe pozycje w wyszukiwarce są uważane jako najlepsze w swojej branży. Większa widoczność to większe znaczenie marki w branży. Dbając o pozycję w wyszukiwarce, dbasz o swoją reputację. Nie może zabraknąć Cię wśród liderów. |
Więcej konwersji Konwersje to miara skuteczności strony internetowej. Złożenie zamówienia, wysyłka formularza kontaktowego czy zapis do Newslettera. To właśnie cel istnienia każdej strony internetowej. Konwersje można monitorować i należy należy je pobudzać. Pomoże w tym wartościowy ruch generowany przez wysokie pozycje w Google. |
Jeżeli reklama Google Ads jest sprintem na sto metrów, to pozycjonowanie jest maratonem. To długotrwały i złożony proces, na który składają się prace zarówno na stronie, jak i poza nią. Trzeba się do tego odpowiednio przygotować, gdyż mamy wielu konkurentów do prześcignięcia. Trzeba zaplanować nasz bieg.
Pozycjonowanie daje długofalowe korzyści, ale wymaga przy tym stałego monitorowania i prac optymalizacyjnych. Nie są to czynności jednorazowe, a stała usługa. Dlatego usługa realizowana i rozliczana jest w formie abonamentu. Brak ciągłości procesu sprawi, że nawet niewielka zmiana w algorytmie Google, przesunie wybraną stronę w dół wyników wyszukiwania. Nieumiejętne lub zbyt intensywne pozycjonowanie również spowoduje taki sam efekt.
Nie wierz w tanie pozycjonowanie stron WWW, które gwarantuje niesamowite rezultaty w krótkim czasie. W Internecie nie brakuje takich okazji. Nikt kto latami budował swoją wiedzę, nie odda jej za pół darmo. Specjaliści w swojej branży są odpowiednio wynagradzani – w każdym sektorze.
![]() Przeanalizujemy Twój biznes i jego potrzeby. Przygotujemy indywidualną ofertę i prześlemy wzór umowy. Nie stosujemy rozliczeń „za efekt” gdyż nie motywują do działania. W naszych umowach nie stosujemy zapisów niekorzystnych dla naszych Klientów. |
![]() Kluczem każdego działania jest dobry plan. Nasi specjaliści przygotują listę słów kluczowych o które będziemy walczyć. Technicy wykonają audyt zawierający sugestie zmian w witrynie. Wnikliwy audyt wypunktuje wszystkie obszary, w których należy dokonać usprawnień. |
![]() Nie można prowadzić skutecznych działań jeżeli nie stosuje się mierników skuteczności. Twoja witryna zostanie zintegrowana z szeregiem narzędzi analitycznych. Wszystkie narzędzia będą stanowić zgrany ekosystem i wspierać działania SEO oraz SEM. Będziemy dokładnie monitorować wszystkie kluczowe wskaźniki. Liczby nie kłamią. |
![]() Przygotujemy nową architekturę podstron. Wyszukiwarki kochają treści, tak jak i Internauci. Jeżeli pojawi się potrzeba zredagowania tekstów, zajmie się tym nasz copywriter. Nowe teksty zostaną skonsultowane przed ich publikacją. Nic bez Twojej wiedzy nie zostanie opublikowane na stronie. |
![]() Opracujemy i wdrożymy bezpieczną strategię pozyskiwania odnośników do strony. N ie stosujemy niebezpiecznych technik. Nie robimy niczego „na oko” i nie eksperymentujemy. Nasze działania opieramy o aktualne wytyczne Google i wieloletnie doświadczenie. Pozyskane linki pozostaną z Tobą na zawsze – nawet po zakończeniu naszej umowy. |
![]() Zobaczysz jak ze wzrostem widoczności w wyszukiwarce, rośnie ruch na stronie. Jednak każdy rozwój wymaga czasu i troski. Będziemy obserwować i korygować nasze działania, tak aby strona systematycznie umacniała swoją pozycję. Efekty naszych prac będą na bieżąco raportowane. |
Pod koniec danego miesiąca rozliczeniowego otrzymasz treściwy i czytelny raport z pozycjonowania. Będzie to sprawozdanie z wykonanych czynności oraz osiągniętych efektów. Z comiesięcznego raportu dowiesz się m.in.:
Jakie są pozycje strony na dane frazy kluczowe? | Kim są odwiedzający stronę i jak korzystają z serwisu? |
Które strony generują największy ruch? | Jakie treści zostały napisane i dodane do serwisu? |
Jakie są główne kanały pozyskiwania ruchu? | Jak dywersyfikujemy profil linkowy? |
Ile było konwersji strony (np. wysłanie formularza czy zamówienie)? | Jakie odnośniki pozyskaliśmy? |
Koszt pozycjonowania strony czy sklepu zależy od wielu czynników. Kluczowe są ilość i jakość słów kluczowych oraz konkurencja w danej branży. Część branż jest już mocno skomercjalizowana. Trudniej będzie pokonać konkurentów, którzy inwestują już znaczne środki w pozycjonowanie.
Nie bez znaczenia jest także wielkość pozycjonowanej witryny. Na usługę składa się optymalizacja kodu źródłowego, przygotowywania treści na stronę i linkowanie. Rozbudowany serwis lub sklep internetowy będzie wymagał większego nakładu pracy niż mała firmowa strona. To sprawia, że nie ma uniwersalnego cennika pozycjonowania strony i każda usługa wyceniana jest indywidualnie.