kreatywność innowacyjność
pomysłowość koncept

Jak założyć wizytówkę w Google? Krok po kroku.

CHCESZ BYĆ NA CZASIE?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Sylwia Jasiak AUTOR: Sylwia Jasiak

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatny profil, który pozwala zaprezentować podstawowe informacje o przedsiębiorstwie w wyszukiwarce i Mapach Google. Zawiera m.in. adres, dane kontaktowe i wskazówki dojazdu, dzięki czemu potencjalni klienci mogą szybko znaleźć firmę oraz skontaktować się z nią w wygodny sposób. To jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi wspierających widoczność lokalną w Internecie.

Więcej na temat czym jest wizytówka i dlaczego warto zadbać o jej optymalizację dowiesz się z artykułu: Czym jest Profil Firmy w Google?

Poznaj proces tworzenia wizytówki w Google krok po kroku i wykorzystaj ją, aby skuteczniej docierać do klientów w swojej lokalnej społeczności.

Jak zrobić wizytówkę w Google? Krok po kroku.

Sposób założenia wizytówki jest prosty i zawiera się w kilku krokach. Oto one:

  1. Wpisz w Google “wizytówka Google”.
    W wyszukiwarce Google wpisujemy “wizytówka Google” lub “moja firma Google” i przechodzimy pod ten adres.
Krok 1 - Wyszukanie panelu wizytówki w Google
Krok 1 – Wyszukanie panelu dodawania wizytówki – Google Moja Firma.
  1. Zaloguj się do Profilu Firmy w Google.
    Logujemy się na nasze konto poprzez dane do logowania z Gmaila. Jeśli nie masz swojego konta Gmail, możesz założyć nowe. Konto jest konieczne do utworzenia wizytówki w Google.
    Po zalogowaniu na nasze konto, wyświetli się panel kontrolny z listą dodanych przez nas wizytówek. Jeżeli jeszcze nie posiadasz żadnej wizytówki, możesz kliknąć przycisk dodania nowej firmy.
Krok 2 - zaloguj się do Profilu Firmy w Google
Krok 2 – Logowanie do panelu wizytówki.
  1. Wyszukaj swoją firmę w Google.
    Wpisz nazwę swojej firmy, dodając po myślniku czym się zajmujesz (nazwa głównej usługi).
    Ułatwi to klientom odnalezienie Twojej firmy w danej branży. Na tym przykładzie jest to “Firma X – usługi internetowe”. 
Krok 3 - wyszukaj swoją firmę wpisując nazwę
Krok 3 – Wpisanie nazwy swojej firmy.
  1. Rozpocznij proces tworzenia Profilu Firmy w Google
    Rozpoczynając tworzenie profilu, wpisz nazwę swojej firmy i wybierz rodzaj działalności z listy poniżej.
    Kolejno przejdź do następnego kroku.
    Uwaga! Jeśli nie wiesz do jakiej branży zakwalifikować swoją firmę, nie możesz przejść dalej.
    Wskazówka– wpisz swoją kategorię działalności w wyszukiwarce z dopiskiem np. Szczecin i na podstawie wyświetlonej wizytówki konkurencji wybierz kwalifikację branży dopasowaną dla swojej działalności.
Krok 4 - Rozpocznij proces tworzenia Profilu Firmy w Google
Krok 4 – Rozpoczęcie procesu tworzenia profilu firmy.
  1. Odpowiedz na pytania dotyczące lokalizacji
    Na wyświetlone zapytanie o to, czy dodać lokalizację Twojej firmy klikamy “Tak” – oczywiście, jeśli chcemy, aby klienci mogli nas odwiedzić pod wskazanym adresem.
    Jeżeli jest to nasz prywatny adres rejestracyjny firmy, lepiej wybrać “Nie”.
Krok 5 - Odpowiedz na pytania dotyczące lokalizacji
Krok 5 – Ustawienia lokalizacji.
  1. Uzupełnij dane adresowe
    W kolejnym kroku wpisujemy dane adresowe siedziby naszej firmy.
Krok 6 - Uzupełnij dane adresowe
Krok 6 – Wpisanie adresu firmy.
  1. Wybierz Profil swojej Firmy
    W tym kroku Google wyświetli nam podpowiedzi firm powiązanych z tym adresem.
    Jeżeli widzimy tam naszą firmę, wybieramy ją. Może się bowiem okazać, że Google ma już zapisane wzmianki o naszym przedsiębiorstwie.
Krok 7 - Wybierz Profil swojej Firmy
Krok 7 – Wybór firmy wśród innych znajdujących się pod tym adresem.
  1. Odpowiedz na pytania pomocnicze w mapach
    Jeśli wybierzemy “Żadna z tych opcji nie pasuje”, musimy odpowiedzieć na dodatkowe pytania pomocnicze bądź zaznaczyć swoją firmą na mapie poprzez przeniesienie “znacznika” w odpowiednie miejsce.
Krok 8 - Odpowiedz na pytania pomocnicze w mapach
Krok 8 – Wskazanie dokładnej lokalizacji na mapie.
  1. Uzupełnij dane kontaktowe
    W tym miejscu możesz dodać numer telefonu i wpisać adres URL swojej strony internetowej.
    Jeśli jeszcze jej nie masz, zaprojektuj stronę w Avangardo 🙂.
    Wskazówka – Warto wpisać swój adres strony www. Umożliwi to przejście na nią bezpośrednio z wizytówki Google. Może pomóc również w pozycjonowaniu słów kluczowych związanych z naszym miastem.
Krok 9 - Uzupełnij dane kontaktowe
Krok 9 – Dodanie informacji kontaktowych.
  1. Zaznacz swoje wybory dotyczące aktualizacji i rekomendacji
    W kolejnym kroku możesz wyrazić chęć na otrzymanie informacji o ważnych wiadomościach dotyczących tworzonej przez siebie wizytówki.
    Warto być na bieżąco i zaznaczyć opcję “Tak”.
Krok 10 - Zaznacz swoje wybory dotyczące aktualizacji i rekomendacji
Krok 10 – Zgoda na wiadomości i powiadomienia.
  1. Wybierz sposób weryfikacji wizytówki Google
    Przy następnym etapie wybierasz sposób weryfikacji.
    Możesz zrobić to później wybierając “Więcej opcji”, “Inne opcje” a następnie zaznaczając “Zweryfikuj później”. Jednak to ważne działanie, które pozwala zweryfikować naszą firmę. Odbywa się to poprzez nr telefonu lub wysłany bezpłatnie tradycyjny list przez Google z kodem weryfikacyjnym, aby aktywować naszą wizytówkę.
Krok 11 - Wybierz sposób weryfikacji wizytówki Google
Krok 11 – Wybór sposobu weryfikacji własności.
  1. Uzupełnij godziny otwarcia
    Kolejnym krokiem jest dodanie godzin i dni otwarcia Twojej firmy. 
    Wskazówka – W przypadku ważnych dni wolnych lub świąt Google poprosi nas o zaktualizowanie godzin otwarcia naszej firmy w tych dniach.
Krok 12 - Uzupełnij godziny otwarcia
Krok 12 – Dodanie godzin otwarcia.
  1. Zaznacz możliwość kontaktu z Twoją firmą
    Następnie możesz wyrazić, bądź nie, zgodę na możliwość kontaktu klientom z Twoją firmą. 
    W zależności od branży, którą reprezentujesz i potrzeb Twojej firmy, warto przeanalizować taką formę kontaktu.
Krok 13 - zaznacz możliwość kontaktu z Twoją firmą
Krok 13- Zgoda na możliwość kontaktu z Tobą.
  1. Opisz, czym zajmuje się Twoja firma
    Kolejną istotną kwestią jest opisanie czym zajmuje się Twoja firma.
Krok 14 - Opisz, czym zajmuje się Twoja firma
Krok 14 – uzupełnienie opisu firmy
  1. Dodaj zdjęcia i filmy swojej firmy
    W wizytówce istnieje możliwość umieszczenia zdjęć firmy.
    Profile firm zawierające zdjęcia są bardziej atrakcyjne, tak więc zachęcamy do wykonania kilku zdjęć swojej siedziby. Może to być obrazek z logo / szyldem, zdjęcia wnętrza budynku czy wejścia do biura.
Krok 15 - Dodaj zdjęcia i filmy swojej firmy
Krok 15 – dodanie zdjęć do profilu firmy.
  1. Gotowe! Teraz wystarczy poczekać na weryfikację przez Google za pomocą nr telefonu bądź przepisanie kodu otrzymanego w tradycyjnym liście.
    Jak długo trzeba czekać na list z kodem? Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Do naszych Klientów przesyłki docierały po kilku dniach, a czasem po kilku tygodniach.

Na koniec

Może zdarzyć się tak, że istnieje już Twój profil firmy w Google. Mógł ją założyć pracownik, który nie pracuje już w firmie, inna osoba (np. tzw. lokalny przewodnik) lub wizytówka została automatycznie wygenerowana przez Google. Działania jakie musisz podjąć to wystąpienie o przyznanie uprawnień. Warto mieć kontrolę nad tym, jakie informacje wyświetlają się w Sieci na temat Twojej firmy. Nie zwlekaj z weryfikacją własności.

Założenie wizytówki jest proste i zajmie tylko kilka minut. Dodatkowo panel profilu firmy w Google dostarczy Ci informacji statystycznych takich jak ilość osób które kliknęły w jej profil, czy zapytania o trasę dojazdu do siedziby. Dzięki wizytówce zbierasz opinie swoich klientów, a to przychylne źródło informacji dla Ciebie, innych potencjalnych klientów i dla pozycjonowania.

Na koniec prezentujemy nasz profil firmy w Google 🙂

Wizytówka w Google firmy Avangardo

Wizytówka naszej agencji interaktywnej 🙂
Powrót do listy blogowej
Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter Newsletter