Blog

Kategoria wpisu: #KNOW_HOW #TO_CIEKAWE!
Jak wygl膮da wsp贸艂praca z copywriterem? ';

Jak wygl膮da wsp贸艂praca z copywriterem?

S艂owa maj膮 wielk膮 moc, r贸wnie偶 w sprzeda偶y. Jak przygotowa膰 si臋 do wsp贸艂pracy z osob膮, kt贸ra takie dobierze? W tym artykule dostaniesz odpowiedzi na wszystkie pytania na kt贸re powiniene艣 zna膰 odpowied藕 a kt贸re boisz si臋 zada膰.

Czy moje teksty wystarcz膮 na dobr膮 pozycj臋 w Google?

Ka偶dy marzy o tekstach, kt贸re b臋d膮 porywa艂y t艂umy czytelnik贸w, zwi臋ksza艂y sprzeda偶 i jednocze艣nie wy艣wietla艂y si臋 w topowych wynikach wyszukiwania. Ka偶dy w艂a艣ciciel firmy mo偶e sam napisa膰 teksty na stron臋 – w ko艅cu jest specjalist膮 w danej dziedzinie i zna sw贸j produkt czy us艂ug臋. 

Z punktu widzenia SEO, sama merytoryczna wiedza na dany temat mo偶e okaza膰 si臋 niewystarczaj膮ca do osi膮gni臋cia za艂o偶onych cel贸w. Dobry copywriter Szczecin, w stosunkowo kr贸tkim czasie, wykona research danego tematu i jest w stanie napisa膰 teksty na wysokim poziomie merytorycznym. Dodatkowo b臋d膮 one nasycone s艂owami kluczowymi (uprzednio wytypowanymi), odpowiednio sformatowane, przekonuj膮ce i dobrze podlinkowane do innych zasob贸w serwisu.聽

Nale偶y pami臋ta膰 r贸wnie偶 o obj臋to艣ci tekstu – 鈥渒ilkoma zdaniami鈥 nie zwojuje si臋 dzi艣 Internetu, tak wi臋c potrzebnych b臋dzie kilka tysi臋cy znak贸w na jeden artyku艂. Je偶eli jeste艣 w stanie napisa膰 takie teksty to nie potrzebujesz copywritera 馃檪 

Co copywriter mo偶e wiedzie膰 o mojej firmie?

Ot贸偶 bardzo du偶o. Osoby zajmuj膮ce si臋 pisaniem tre艣ci na strony staj膮 si臋 specjalistami w dziedzinie o kt贸rej pisz膮. Przeszukuj膮 Internet w poszukiwaniu informacji o kt贸rych pisze Twoja konkurencja. Bior膮 鈥漬a tapet臋鈥 najwa偶niejsze strony z Twojej bran偶y i zg艂臋biaj膮 temat. 

Praca copywritera polega na zrozumieniu cel贸w naszego Klienta i napisaniu s艂贸w kt贸re pomog膮 je osi膮ga膰. S艂owa te przeznaczone s膮 jednak dla czytelnik贸w (najcz臋艣ciej Klient贸w naszego Klienta) a nie jego samego. Czytelnicy (najcz臋艣ciej Klienci) mog膮 u偶ywa膰 innego stylu komunikacji oraz mog膮 by膰 motywowani do zakupu innymi s艂owami. Co艣 co mo偶e si臋 nie spodoba膰 naszemu Klientowi, po prostu b臋dzie dobre sprzedawa膰. Dlatego cz臋sto powtarzamy w firmie, 偶e聽 鈥s艂owa maj膮 dotrze膰 do czytelnika, a nie do p艂atnika鈥.

Dlaczego praca copywritera tyle kosztuje?

Copywriter korzysta z wielu narz臋dzi, kt贸rych w艂a艣ciciele stron nie znaj膮 i nie koniecznie chc膮 poznawa膰. Ka偶de z tych narz臋dzi generuje comiesi臋czne koszty, a do korzystania z nich potrzebne s膮 szkolenia i godziny sp臋dzone na praktyce pracy z nimi. To wszystko sk艂ada si臋 na ko艅cow膮 wycen臋 napisania tekst贸w. Ta najcz臋艣ciej przeliczana jest na najbardziej uczciw膮 dla obu stron jednostk臋, czyli liczb臋 znak贸w.聽

Dobrze, dzia艂ajmy! – od czego zaczynamy?

Dobrze okre艣lony odbiorca tre艣ci, styl komunikacji i cel to podstawa. Wszystko zaczyna si臋 od wywiadu z copywriterem, tak aby m贸c je okre艣li膰. Do tego wystarczy rozmowa telefoniczna czy wymiana kilku e-maili. Cz臋sto z pomoc膮 przychodzi kr贸tka ankieta czyli brief marketingowy. W naszej agencji interaktywnej pomaga w tym brief online, kt贸ry mo偶esz wype艂ni膰 w domu przy fili偶ance herbaty.聽

Kluczowe jest jednak to, 偶e w dobrej komunikacji z copywriterem liczy si臋 dobra wsp贸艂praca obu stron. Pocz膮tkowy etap wymaga bowiem zaanga偶owania r贸wnie偶 ze strony Klienta. Pomy艣l, wi臋c nad tym jaka jest Twoja grupa docelowa, co j膮 motywuje, jakie atuty Twojego produktu czy co najcz臋艣ciej przekonuje do zakupu. Dlaczego czytelnik powinien kupi膰 go akurat u Ciebie? Pami臋taj, im lepsze informacje dostarczysz, tym lepszy efekt otrzymasz.聽

Etapy wsp贸艂pracy z copywriterem krok po kroku

Krok 1. Poznajmy si臋

Na tym etapie istotne jest poznanie Klienta i jego oczekiwa艅.

  • Okre艣l oczekiwan膮 d艂ugo艣膰 tekstu – oczywi艣cie w przybli偶eniu, najlepiej poprzez okre艣lenie ilo艣ci znak贸w lub stron w Wordzie. Mo偶esz skorzysta膰 z licznik贸w online (np. https://wordcounter.net/) tak, aby oszacowa膰 orientacyjn膮 liczb臋 znak贸w. Je偶eli nie masz sugestii w tej materii, copywriter napisz臋 tyle znak贸w ile b臋dzie konieczne do wyczerpania tematu. Cz臋sto b臋dzie si臋 sugerowa膰 topowymi stronami w wynikach wyszukiwania.
  • Okre艣l cel i przeznaczenie tekstu – inaczej pisze si臋 opisy technicznych produktu na stron臋, a inaczej teksty sprzeda偶owe przeznaczone na landing-page.
  • Okre艣l swoj膮 grup臋 docelow膮 – postaraj si臋 wyobrazi膰 swojego statystycznego Klienta, jego p艂e膰, grup臋 wiekow膮, miejsce zamieszkania, zaw贸d itp. Grupy ludzi maj膮 podobne cechy i preferencje wzgl臋dem tre艣ci, kt贸re czytaj膮.
  • Opisz kr贸tko atuty swojego produktu i firmy – Mog膮 to by膰 lu藕no powi膮zane zdania. Nazywamy to 鈥渢re艣ciami zal膮偶kowymi鈥. Mog膮 one wykie艂kowa膰 w g艂owie copywritera w bardzo dobre teksty.聽
Jak wygl膮da wsp贸艂praca z copywriterem? 1

Krok 2. Pozosta艂e materia艂y

Je偶eli posiadasz broszury informacyjne, katalogi, star膮 stron臋 internetow膮 czy tre艣ci kt贸re nie zosta艂y opublikowane, to jest czas na ich dostarczenie. Przydatne b臋d膮 r贸wnie偶 zdj臋cia produkt贸w, firmy czy zespo艂u. Na tym etapie mo偶emy r贸wnie偶 przes艂a膰 linki do stron konkurencji, kt贸re naszym zdaniem s膮 dobrze napisane.

Krok 3. Pisanie i prezentacja tekst贸w

W tym miejscu nadchodzi czas na prac臋 copywritera. Gdy teksty b臋d膮 gotowe, przesy艂ane s膮 do akceptacji w pliku tekstowym. W przypadku zlece艅 na wi臋ksz膮 ilo艣膰 tre艣ci, wysy艂ane s膮 one stopniowo – podstrona za podstron膮.

W tym miejscu du偶ym atutem jest wsp贸艂praca copywritera z agencja interaktywn膮 i zlecenie napisania tekstu r贸wnolegle z wykonaniem strony internetowej. Agencja dopasowuje podzia艂 sekcji graficznych strony do historii kt贸r膮 chce opowiedzie膰 copywriter. Klient otrzymuje wraz z wizualizacj膮 projektu, wst臋pne tre艣ci zaprezentowane w projekcie graficznym. 艁atwiej wtedy wychwyci膰 kwestie nad kt贸rymi nale偶a艂oby jeszcze popracowa膰 – oczywi艣cie o ile takie b臋d膮 potrzebne.

Krok 4. Ewentualne poprawki

Czasami pojawia si臋 potrzeba korekty fragment贸w tekstu. Tekst, podobnie jak grafika, jest dzie艂em kreatywnym. Ka偶dy mo偶e go odebra膰 inaczej. Copywriter ch臋tnie ponownie zredaguje fragmenty tekstu na podstawie przekazanych sugestii zmian. Zmiany s膮 oczywi艣cie uwzgl臋dnione w cenie.

Krok 5. Publikacja tre艣ci i co艣 jeszcze

Publikacja tekst贸w jest ekscytuj膮cym momentem. W ko艅cu efekt naszej wsp贸艂pracy znajdzie pierwszych czytelnik贸w. Zlecaj膮c napisanie tekst贸w w agencji interaktywnej, mo偶esz liczy膰 na wprowadzenie finalnych tre艣ci na swoj膮 stron臋 WWW. Cz臋sto profesjonalna agencja interaktywna zakupuje w banku zdj臋膰 fotografie ozdobne do napisanych tekst贸w – tak jest przynajmniej u nas 馃檪

SZYBKA wycena
WYPE艁NIJ BRIEF ONLINE
TO NIC NIE KOSZTUJE