Jak szybko zrobić wizytówkę w Google? Czym jest wizytówka Google Moja Firma? To proste. Wizytówka w Google jest bezpłatnym profilem firmy w Internecie. Udostępnia ona dane naszego przedsiębiorstwa umożliwiające dostęp do lokalizacji lub danych kontaktowych. To doskonały sposób ułatwiający klientom odszukanie naszej firmy w Sieci.
Jak zrobić wizytówkę Google? Krok po kroku.
Sposób założenia wizytówki jest prosty i zawiera się w kilku krokach.
- W wyszukiwarce Google wpisujemy “moja firma” i przechodzimy pod ten adres.
- Logujemy się na nasze konto poprzez dane do logowania z Gmaila. Jeśli nie masz swojego konta Gmail, możesz założyć nowe. Konto jest konieczne do utworzenia wizytówki w Google.
Po zalogowaniu na nasze konto, wyświetli się panel kontrolny z listą dodanych przez nas wizytówek. Jeżeli jeszcze nie posiadasz żadnej wizytówki, możesz kliknąć przycisk dodania nowej firmy.
- Wpisz nazwę swojej firmy, dodając po myślniku czym się zajmujesz (nazwa głównej usługi).
Ułatwi to klientom odnalezienie Twojej firmy w danej branży. Na tym przykładzie jest to “Firma X – usługi internetowe”.
- Rozpoczynając tworzenie profilu, wpisz nazwę swojej firmy i wybierz rodzaj działalności z listy poniżej.
Kolejno przejdź do następnego kroku.
Uwaga! Jeśli nie wiesz do jakiej branży zakwalifikować swoją firmę, nie możesz przejść dalej.
Wskazówka 💡- wpisz swoją kategorię działalności w wyszukiwarce z dopiskiem np. Szczecin i na podstawie wyświetlonej wizytówki konkurencji wybierz kwalifikację branży dopasowaną dla swojej działalności.
- Na wyświetlone zapytanie o to, czy dodać lokalizację Twojej firmy klikamy “Tak” – oczywiście, jeśli chcemy, aby klienci mogli nas odwiedzić pod wskazanym adresem.
Jeżeli jest to nasz prywatny adres rejestracyjny firmy, lepiej wybrać „Nie”.
- W kolejnym kroku wpisujemy dane adresowe siedziby naszej firmy.
- W tym kroku Google wyświetli nam podpowiedzi firm powiązanych z tym adresem.
Jeżeli widzimy tam naszą firmę, wybieramy ją. Może się bowiem okazać, że Google ma już zapisane wzmianki o naszym przedsiębiorstwie.
- Jeśli wybierzemy „Żadna z tych opcji nie pasuje”, musimy odpowiedzieć na dodatkowe pytania pomocnicze bądź zaznaczyć swoją firmą na mapie poprzez przeniesienie “znacznika” w odpowiednie miejsce.
- W tym miejscu możesz dodać numer telefonu i wpisać adres URL swojej strony internetowej.
Jeśli jeszcze jej nie masz, zaprojektuj stronę w Avangardo 🙂.
Wskazówka 💡 – Warto wpisać swój adres strony www. Umożliwi to przejście na nią bezpośrednio z wizytówki Google. Może pomóc również w pozycjonowaniu słów kluczowych związanych z naszym miastem.
- W kolejnym kroku możesz wyrazić chęć na otrzymanie informacji o ważnych wiadomościach dotyczących tworzonej przez siebie wizytówki.
Warto być na bieżąco i zaznaczyć opcję „Tak”.
- Przy następnym etapie wybierasz sposób weryfikacji.
Możesz zrobić to później wybierając “Więcej opcji”, “Inne opcje” a następnie zaznaczając “Zweryfikuj później”. Jednak to ważne działanie, które pozwala zweryfikować naszą firmę. Odbywa się to poprzez nr telefonu lub wysłany bezpłatnie tradycyjny list przez Google z kodem weryfikacyjnym, aby aktywować naszą wizytówkę.
- Kolejnym krokiem jest dodanie godzin i dni otwarcia Twojej firmy.
Wskazówka 💡 – W przypadku ważnych dni wolnych lub świąt Google poprosi nas o zaktualizowanie godzin otwarcia naszej firmy w tych dniach.
- Następnie możesz wyrazić, bądź nie, zgodę na możliwość kontaktu klientom z Twoją firmą.
W zależności od branży, którą reprezentujesz i potrzeb Twojej firmy, warto przeanalizować taką formę kontaktu.
- Kolejną istotną kwestią jest opisanie czym zajmuje się Twoja firma.
- W wizytówce istnieje możliwość umieszczenia zdjęć firmy.
Profile firm zawierające zdjęcia są bardziej atrakcyjne, tak więc zachęcamy do wykonania kilku zdjęć swojej siedziby. Może to być obrazek z logo / szyldem, zdjęcia wnętrza budynku czy wejścia do biura.
- Gotowe! Teraz wystarczy poczekać na weryfikację przez Google za pomocą nr telefonu bądź przepisanie kodu otrzymanego w tradycyjnym liście.
Jak długo trzeba czekać na list z kodem? Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Do naszych Klientów przesyłki docierały po kilku dniach, a czasem po kilku tygodniach.
Na koniec
Może zdarzyć się tak, że istnieje już profil Twojej firmy w Google. Mógł ją założyć pracownik, który nie pracuje już w firmie, inna osoba (np. tzw. lokalny przewodnik) lub wizytówka została automatycznie wygenerowana przez Google. Działania jakie musisz podjąć to wystąpienie o przyznanie uprawnień. Warto mieć kontrolę nad tym, jakie informacje wyświetlają się w Sieci na temat Twojej firmy. Nie zwlekaj z weryfikacją własności.
Założenie wizytówki jest proste i zajmie tylko kilka minut. Dodatkowo panel Twojej wizytówki w Google dostarczy Ci informacji statystycznych takich jak ilość osób które kliknęły w jej profil, czy zapytania o trasę dojazdu do siedziby. Dzięki wizytówce zbierasz opinie swoich klientów, a to przychylne źródło informacji dla Ciebie, innych potencjalnych klientów i dla pozycjonowania.
Na koniec prezentujemy nasz profil z Google 🙂