Z czasem każdy hosting staje się obciążeniem
Kiedy warto zmienić serwer?
Rosnące opłaty i ograniczenia nie muszą być codziennością
Wielu dostawców hostingowych stopniowo podnosi ceny i jednocześnie obniża limity zasobów. Jeżeli strona otwiera się powoli, a poczta potrafi zawiesić się w krytycznym momencie, migracja staje się najprostszym sposobem na odzyskanie wydajności i kontroli nad kosztami.
Migracja nie musi być trudnym zadaniem, jeżeli zajmą się tym wykwalifikowani ludzie.
Czy wiesz, że na rekomendowanych przez nas serwerach certyfikaty SSL są dostępne bez dodatkowych opłat, to oznacza dodatkowe oszczędności.
Co zyskasz po migracji usług do nowego hostingodawcy?
- Ty wskazujesz nowy hosting – lub możesz liczyć na doradztwo z naszej strony. Wiemy do kogo warto się przenieść.
- Szybsze działanie i przewidywalne koszty – zamiast płacić „za markę”, płacisz za realną wydajność i faktycznie potrzebne zasoby, często przy lepszych parametrach działania serwera.
- Minimum formalności po Twojej stronie – potrzebujemy jedynie podstawowych dostępów. Przygotowujemy kopie, przenosimy pliki i bazy, konfigurujemy strefę DNS i uruchamiamy równoległą pocztę.
Przenieś usługi do nowego hostingu, który wskażesz
Migracja hostingu może być bezinwazyjna
Zmieniasz serwer, ale nie zatrzymujesz firmy
Przenosimy strony na nowy hosting w sposób całkowicie bezinwazyjny. Proces obejmuje kopię plików, baz danych, ustawienia DNS i testy poprawności działania.
W trakcie migracji strona działa nieprzerwanie – a po przełączeniu domeny jest gotowa do pracy bez żadnych błędów.
Na rekomendowanych przez nas serwerach certyfikaty SSL są bez opłat, a wydajność i stabilność przewyższają większość popularnych ofert komercyjnych.
Wszystkie skrzynki przenosimy z zachowaniem pełnej zawartości. Każda wiadomość, załącznik i folder trafia na nowy serwer – dokładnie w tym samym układzie. Dodatkowo przez 10 dni poczta działa równolegle na starym i nowym hostingu, dzięki czemu masz pewność, że żaden e-mail Ci nie umknie.


Poczta w Google?
Nie przepłacaj za narzędzie, które możesz mieć taniej
Google Workspace to dobre rozwiązanie do momentu, gdy firma nie potrzebuje wielu skrzynek. Za każdą trzeba płacić osobno.
Pomagamy firmom przenieść pocztę z Gmaila na niezależne serwery z pełną historią wiadomości, folderów i synchronizacją wiadomości. W efekcie oszczędzasz nawet kilkaset złotych miesięcznie, zachowując ten sam komfort pracy, dostęp przez przeglądarkę i synchronizację z urządzeniami mobilnymi.
A może przeniesiesz się do nas?
Pora pożegnać swój stary hosting
Migracja nie musi być skomplikowana. Umów krótką rozmowę. Wyjaśnimy plan migracji, podamy termin i zajmiemy się wszystkim od A do Z. Ty wskażesz tylko swój nowy serwer. Wybierz taki, który działa szybciej i kosztuje mniej.
Tak się składa, że w Avangardo również taki znajdziesz 🙂 Nie tylko obniżysz miesięczne wydatki, ale też odzyskasz spokój z pełną obsługą naszego osobistego konsultanta. Dodatkowo migracją zajmiemy się od początku do końca, całkowicie bez opłat!
FAQ
Migracja poczty i hostingu
Jak długo trwa migracja hostingu?
Większość migracji wykonujemy w ciągu 1 dnia roboczego, a w przypadku prostych stron – nawet w kilka godzin. Proces planujemy tak, aby Twoja witryna i poczta działały cały czas. Przeniesienie plików, baz danych i skrzynek odbywa się na kopii roboczej, a samo przełączenie domeny trwa zwykle od kilku minut do maksymalnie 24 godzin, w zależności od propagacji DNS.
W praktyce oznacza to, że nie zauważysz momentu, w którym Twoja strona zmieniła serwer bo strona WWW i skrzynki pocztowe będą czekały na serwerze docelowej na “przepięcie się” domeny.
Czy w trakcie migracji mogę wysyłać i odbierać e-maile?
Oczywiście – Twoja poczta działa bez przerwy. Podczas migracji utrzymujemy równoległą synchronizację na starym i nowym serwerze przez 10 dni. Dzięki temu wszystkie wiadomości, które nadejdą w trakcie przenoszenia, zostaną zapisane po obu stronach. Możesz więc spokojnie pracować, wysyłać i odbierać wiadomości jak dotychczas – nic nie ginie i nie wymaga ponownej konfiguracji po zakończeniu procesu.
Czy migracja wpłynie na pozycję w Google i SEO mojej strony?
Nie, prawidłowo przeprowadzona migracja nie wpływa negatywnie na pozycję w wyszukiwarce. Struktura strony i adresy URL się nie zmieniają, a certyfikat SSL zostaje aktywowany. Dbamy jednocześnie o to aby dobrać szybsze serwery, które mogą poprawić czas ładowania strony. Ten z kolei ma bardzo pozytywny wpływ na SEO.
Jakie dane muszę dostarczyć, żeby proces migracji był możliwy?
Wystarczy minimum informacji — zwykle dane logowania do obecnego panelu klienta hostingu i panelu domeny (jeżeli są to osobne panele). Jeśli nie wiesz, gdzie znaleźć potrzebne dane, pomagamy w ich odnalezieniu krok po kroku.
Przy przenoszeniu zawartości skrzynek możemy prosić o przesłanie tymczasowych haseł do tych skrzynek. Po zakończeniu migracji zalecamy zmianę wszystkich haseł, aby zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Czy przenoszenie poczty z Google Workspace jest możliwe bez utraty wiadomości?
Tak, pełna migracja poczty z Google Workspace jest możliwa i w pełni bezpieczna. Przenosimy wszystkie wiadomości, załączniki i strukturę folderów, a Twoje skrzynki działają równolegle na obu serwerach przez 10 dni.
Po przenosinach możesz dalej korzystać z poczty przez przeglądarkę lub dowolny program pocztowy — nic się nie zmienia oprócz kosztów, które zwykle są nawet o kilkadziesiąt procent niższe.
Czy zrezygnowanie z Google Workspace będzie powodować utratę dostępu do innych usług Google?
Jeśli Twoje konto w domenie (Google Workspace) korzysta z usług takich jak Kalendarz, YouTube, Dysk itd., możesz z nich dalej korzystać poza Workspace, pod warunkiem że przed rezygnacją prawidłowo przeniesiesz dane i uprawnienia. Poniżej kompletne, praktyczne wyjaśnienie.
Krótko: co się stanie po wyłączeniu Workspace
Po dezaktywacji usługi konto w Twojej domenie przestaje istnieć, więc tracisz dostęp do usług przypisanych do tego konta (Kalendarz, Dysk, YouTube, Meet…). To nie musi oznaczać utraty danych, o ile przed rezygnacją:
- wyeksportujesz/przeniesiesz treści,
- dodasz alternatywne konto jako właściciela / administratora,
- upewnisz się, że nowe konto działa i ma dostęp.
Zanim zrezygnujesz – checklista
- Utwórz konto docelowe (może to być zwykłe konto Google z adresem @gmail.com lub konto Google z Twoim zewnętrznym adresem e-mail).
- Zaloguj się na oba konta (stare i nowe) i przygotuj listę usług, z których korzystasz.
- Dodaj nowe konto jako właściciela / administratora wszędzie tam, gdzie to możliwe.
- Wyeksportuj i zaimportuj dane tam, gdzie przeniesienie własności nie jest możliwe.
- Sprawdź dostęp i integralność (czy wszystko się otwiera, czy uprawnienia działają).
Dopiero wtedy zrezygnuj z subskrypcji Google Workspace.














