Linkowanie to kierowanie do innych zasobów stron internetowych. Wyróżniamy linkowanie wewnętrzne, które odbywa się w obrębie jednej strony lub linkowanie zewnętrzne kierujące na adres innej domeny, dokumentu czy zasobu online.
Linkowanie jest kluczowym elementem budowy widoczności w Internecie, a także wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Im większa jest sieć linków zewnętrznych prowadząca do danej domeny, tym algorytmy mogą uznać, że jest to wartościowa strona i podnieść jej pozycję. W przypadku linkowania wewnętrznego użytkownicy mogą bardziej intuicyjnie poruszać się po witrynie.
Przykładem linkowania wewnętrznego jest odnośnik z artykułu blogowego do kategorii produktu, który został wspomniany w treści.
Przykład linku zewnętrznego może być link zwrotny z artykułu sponsorowanego (link sponsorowany).
Istotne jest, aby linki były naturalne, związane z treścią i nie naruszały zasad etyki, aby unikać potencjalnych kar ze strony wyszukiwarek.