Zapewne masz konto na Facebook – Twoi Klienci również. Codziennie komunikują się ze sobą, poznają opinie o produktach i dokonują zakupów. Twojej firmy nie może tam zabraknąć. Zapytaj o prowadzenie fanpage i zadbaj o wizerunek firmy w social media.
Spis treści
Prowadzenie kanałów social media to nie tylko dodawanie postów związanych z marką. To przede wszystkim działania oparte o zaplanowaną strategię komunikacji marki. Działalność w mediach społecznościowych opieramy na potrzebach naszych klientów. Dzięki temu komunikacja jest skuteczna oraz wartościowa. Zadbamy o właściwą treść postów, ich jakość oraz przekaz. Wszystko po to, by w odpowiedni sposób zbudować Twój wizerunek w social mediach.
Prowadzenie firmowego fanpage to sposób na zbudowanie trwałych relacji z klientami oraz promocję produktów i usług firmy. Sposób komunikacji dostosowujemy do specyfiki danego kanału, aby wydobyć z każdego z nich potencjał przekładający się na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Każdy fan jest inny.
Social media marketing odnosi się do promocji prowadzonej za pośrednictwem mediów społecznościowych. Kiedyś głównym celem działalności social media marketingu było generowanie większego zasięgu i przekierowywanie ruchu na stronę internetową. Obecnie marketing w mediach społecznościowych pomaga budować markę, poprawiać komunikację oraz pozwala na sprzedaż bezpośrednio w platformach społecznościowych. Największą zaletą social media marketingu jest tworzenie silnych relacji z klientami ułatwiających identyfikację z marką.
Prowadzenie profilu na Facebook swojej firmy jest sposobem na prezentowanie oferty oraz budowanie zaufania do marki i jej produktów. Tak robimy na naszym profilu Facebook. To jednak nie wszystkie korzyści wynikające z prowadzenia kanału społecznościowego. Jest ich znacznie więcej:
![]() Media społecznościowe są sposobem na budowanie wzajemnych relacji. Stały kontakt z odbiorcami pozwala stworzyć zaufanie oraz relacje oparte na lojalności. Stają się one polem do prezentacji produktów oraz promocją świetnej obsługi klienta będącej jedną z filarów sukcesu marki. Budowanie relacji poprzez social media jest też sposobem na kreowanie rzeczników marki. |
![]() Przekaz treści poprzez social media pozwala skutecznie budować markę. Wykorzystanie rozmaitych kanałów umożliwia prowadzenie spójnej komunikacji ukazującej różne oblicza firmy. Pomaga również docierać do różnych grup odbiorców. Efektem synergii działań jest stworzenie wizerunku silnej, odpowiedzialnej marki generującej spójny przekaz. |
![]() Komunikacja w social media wpływa pozytywnie na ocenę jakości obsługi klienta. Szybka informacja zwrotna oraz rzetelna obsługa klienta to czynniki przyczyniające się do budowania pozytywnej opinii o firmie. Jest to też sposób na otrzymanie informacji zwrotnej od klienta będącej podstawą do ulepszania oferty firmy. |
![]() Kanały social media pozwalają na przeprowadzanie skutecznych rekrutacji pracowników. Dzięki odpowiednim funkcjom można udostępniać aktualne oferty pracy bądź docierać bezpośrednio do potencjalnych kandydatów spełniających określone kryteria. Employer Branding to także możliwość budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. |
![]() Social media umożliwiają przeprowadzanie efektywnych kampanii reklamowych, dzięki którym można dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców. Ogromna ilość informacji gromadzona przez media społecznościowe wykorzystywana jest do lepszego targetowania reklam, a tym samym do tworzenia skutecznych przekazów marketingowych. |
Komunikacja w mediach społecznościowych wspiera budowanie wizerunku marki. Określenie strategii komunikacji to jedna z najważniejszych kwestii związanych z działaniami w social media. Warto do tego celu zatrudnić profesjonalną szczecińską agencję social media. Pierwszym krokiem jest wyznaczenie celów komunikacji, czyli określenie kierunku, w jakim dążymy poprzez obecność w mediach społecznościowych.
Komunikacja w mediach społecznościowych firmy może mieć różne cele:
Edukacyjne – Zaprezentuj swoje produkty, ich zastosowanie i sposób użytkowania. Opublikuj porady, ciekawostki z branży oraz artykuły poszerzające wiedzę na temat produktów oraz rozwiązań. To działa. | Komunikacyjne – Masz możliwość poznania opinii klienta na temat produktów i usług. To bezcenna wiedza, ponieważ pozwala lepiej dostosowywać je do potrzeb odbiorców. Media społecznościowe już dawno stały się sposobem na szybki kontakt z marką. |
Brandingowe – Obecność w mediach społecznościowych pomoże Ci promować Twoją markę oraz budować pozytywny wizerunek. Do budowania świadomości marki możesz wykorzystać skuteczne techniki marketingowe jak Storytelling czy Employer Branding. | Informacyjne – media społecznościowe to nie tylko memy. Wykorzystaj elementy marketingu szeptanego i wirusowego, które mają niezmiennie ogromną siłę oddziaływania. Grupy tematyczne są miejscem wymiany opinii, również na temat marek – w tym Twojej. |
Internet nie kończy się na Facebook. Umiejętny wybór kanałów social media wpływa na efektywność komunikacji. Dlatego zadanie to warto powierzyć agencji social media. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest oraz YouTube to obecnie najbardziej popularne serwisy społecznościowe wykorzystywane do promocji marek w Polsce. Prowadzenie firmowego Instagrama może się okazać równie skuteczne co prowadzenie firmowego Facebooka. Na każdym z nich komunikacja prowadzona jest w odmienny sposób. Zrzeszają również zróżnicowane grupy odbiorców poszukujących określonych treści.
Oferujemy prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych dostosowane do potrzeb klientów oraz specyfiki branży. Opracujemy kompleksową strategię komunikacji Twojej marki oraz jej obecności w najbardziej odpowiednich platformach. Będziemy tworzyć spójny wizerunek Twojej marki poprzez komunikację dostosowaną do określonych kanałów.
Stworzymy profesjonalne strony firmowe Twojej marki. Zadbamy o ich wygląd oraz treści. Zoptymalizujemy je pod względem widoczności, aby były wartościowe dla klientów oraz użyteczne pod kątem pozycjonowania.
Kampanie reklamowe na Facebook stanowią skuteczne wsparcie szerszych działań promocyjnych marki. Umiejętne określenie parametrów kampanii pozwala osiągnąć zamierzony sukces sprzedażowy w założonym budżecie. Możliwość precyzyjnego targetowania reklam do konkretnej grupy odbiorców sprawia, że platformy społecznościowe mają duży potencjał reklamowy. Wykorzystują to od lat największe marki.
Przeprowadzimy efektywne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych – Facebooka oraz Instagrama, co pozwoli zwiększyć konwersję oraz świadomość Twojej marki. Ustalimy budżet jaki chcesz przeznaczyć. Będziesz miał nad nim pełną kontrolę.
Koszt prowadzenia Facebook zależy od wielu czynników. Przede wszystkim należy ustalić intensywność działań. Odpowiedz sobie na pytanie jak często mają pojawiać się wpisy. Niektóre marki komunikują się częściej, inne rzadziej. Możemy przyjąć, że posty powinny pojawiać się minimum raz w tygodniu.
Cena za prowadzenie Facebooka zależna jest również od dostarczanych materiałów. Jeżeli jesteś w stanie dostarczyć autentyczne zdjęcia, posty będą bardziej spersonalizowane. Oczywiście agencja social media może wspomagać się zdjęciami z banku zdjęć, ale nic nie zastąpi autentycznych fotografii dostarczonych ze strony Klienta.
Kolejny element mający wpływ na cenę to prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku, organizowanie konkursów czy sondowanie fanów za pomocą ankiet. To wszystko wymaga od specjalisty odpowiedniego doświadczenia oraz czasu. Dlatego też sztywny cennik prowadzenia Facebooka nie istnieje. Każda wycena jest wykonywana indywidualnie, po uprzednim wysondowaniu potrzeb. Dzięki temu płacisz tylko za te działania, które będą wdrażane na Twoich firmowych profilach.
W Avangardo opracujemy strategię obecności Twojej marki, dzięki której zaistniejesz w mediach społecznościowych. Zajmiemy się zarządzaniem profilami social media Twojej firmy. Napiszemy teksty, które pozwolą na skuteczną komunikację z Twoimi fanami na różnych platformach, na których obecna będzie Twoja marka. Będziemy mierzyć efektywność działań oraz monitorować social media za pomocą narzędzi pozwalających badać zachowania użytkowników.